برگزاری همایش روز جهانی تنوع زیستی در دانشگاه سمنان

همایش روز جهانی تنوع زیستی با حضور دانشجویان، مسئولان دانشگاه سمنان و اداره کل حفاظت محیط زیست استان در سالن خیام این دانشگاه برگزار شد.

کد مطلب: ۴۹۹۴۸۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از سمنان، رئیس دانشكده مهندسی منابع طبیعی دانشگاه سمنان در این همایش ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به بیان نقش و جایگاه محیط زیست و منابع طبیعی در سطح جهانی، ملی و منطقه ای اشاره کرد و گفت: با توجه به عقب ماندگی شدید حوزه محیط زیست و منابع طبیعی نسبت به آنچه كه در سند چشم انداز سال 1404 مشخص شده، لازم است اقداماتی در راستای تحقق اهداف این حوزه انجام گیرد.
رضا نقدی، سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در زمینه محیط زیست و منابع طبیعی در سال گذشته را نشان دهنده اهمیت مساله محیط زیست و منابع طبیعی در سطح ملی و نیاز به حركت جهادی در این زمینه عنوان کرد.
حجت الاسلام رستمیان معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، عبدوس معاون اداره کل محیط زیست استان، زاهدی معاون ارزیابی و پایش اداره کل محیط زیست استان و زمانی از دانشگاه تربیت مدرس دیگر سخنرانان این همایش یک روزه بودند که درباره اهمیت صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی از دیدگاه اسلام، تاریخچه محیط زیست و تنوع زیستی، پتانسیل بسیار بالای استان سمنان در زمینه منابع طبیعی و محیط زیست و تنوع زیستی و پارامترهای موثر در آن مطالبی بیان کردند.
این همایش به همت دانشكده مهندسی منابع طبیعی دانشگاه سمنان، اداره محیط زیست استان سمنان و انجمن علمی دانشكده مهندسی منابع طبیعی برگزار شد.
بیست و دوم ماه می، به عنوان روز جهانی تنوع زیستی نامگذاری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار