همایش روز جهانی خانواده در استان زنجان برگزار شد

به مناسبت روز جهانی خانواده همایش روز جهانی خانواده با شعار خانواده، فرصت ها و چالش ها با حضور دکتر جعفر حسنی دانشیار دانشگاه خوارزمی تهران و مسئولین آموزش و پرورش استان برگزار شد.

کد مطلب: ۴۹۹۲۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از زنجان، در این همایش جعفر حسنی دانشیار دانشگاه خوارزمی تهران با تشریح چالش های موجود در حوزه خانواده، نسل جدید را نسلی پرسشگر و دارای استعدادهای ویژه بیان کرد و با تاکید بر شناخت عمیق و آگاهی دقیق والدین از خصوصیات دوران مختلف زندگی فرزندان گفت: برنامه ریزی وحضور مستمر پدر و مادر در امر تربیت و همراهی فرزندان بسیار خطیر و اثرگذار است .

وی با اشاره به اینکه بعد روحی و روانی افراد جامعه در مراحل مختلف زندگی دچار دگرگونی و آسیب شده افزود: این امر در نسل نوجوان و جوان با پدید آمدن رسانه های جمعی جدید و بمباران اطلاعاتی، بسیار حساس می باشد و لازم است والدین به این امر مهم حساسیت ویژه ای داشته باشند .

ایشان با بیان اینکه در هر کشوری متولی امر تعلیم وتربیت آموزش وپرورش می باشد، اظهار داشت: لازم است اولیا ضمن مشارکت همه جانبه، خود نیز با شرکت در دوره های آموزش خانواده با آسیب های اجتماعی امروزی آشنایی داشته باشند تا از این طریق در کم رنگ کردن معضلات اجتماعی که فرزندان خود را تهدید می کند مشارکت داشته باشند .

در ابتدای همایش اصغر ابراهیمی رئیس اداره انجمن اولیا ومربیان استان زنجان در مورد اهمیت خانواده و نقش آن در آرامش روحی وروانی جامعه وآسیب هایی که در دنیای مدرن امروزی به نهاد مقدس خانواده وارد می شود سخنانی ایراد کرد .

این همایش با پرسش اولیا ومدعوین و پاسخگویی استاد حسنی وبا تقدیر از مدعوین پایان یافت.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار