بیش از 2هزار گوزن زرد و قوچ ومیش درپارک ملی دریاچه ارومیه زیست می کنند

رئیس اداره پارک ملی دریاچه ارومیه گفت: بر اساس سرشماریهای انجام شده، افزون بر دو هزار و 500 گوزن زرد و قوچ و میش ارمنی در پارک ملی دریاچه ارومیه زیست می کنند.

کد مطلب: ۴۹۷۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان غربی، بهزاد شیرپنجه اظهار داشت: شرایط مطلوب فراهم شده زیستی در پارک ملی دریاچه ارومیه و بارندگی های مطلوب موجب ازدیاد مواد غذایی و پوشش گیاهی در جزایر و افزایش گونه های حیات وحش در این منطقه شده است.


وی بیان کرد: هم اکنون 250 راس گوزن زرد و دو هزار و 300 راس قوچ و میش ارمنی در جزایر دریاچه ارومیه زندگی می کنند.


شیر پنجه با اشاره به آغاز فصل زاد و ولد میش های ارمنی گفت: زاد و ولد میش های ارمنی در زیستگاه پارک ملی دریاچه ارومیه و از جمله جزایر اشک، اسپیر و کبودان و آرزو هم اکنون آغاز شده است.


وی افزود: بر اساس گزارش ماموران اداره پارک ملی دریاچه ارومیه مستقر در سر محیط بانی جزیره کبودان، میش های ارمنی با بره های تازه متولد شده خود در سطح جزیره کبودان، اسپیر، آرزو و اشک مشاهده شده اند.


وی اظهار کرد: این گزارش بیانگر آغاز زاد و ولد این گونه حیوانی در سطح جزایر پارک ملی دریاچه ارومیه است.


شیرپنجه افزود: همه ساله در اواسط فصل بهار، بره آوری میش های ارمنی در سطح جزایر پارک ملی دریاچه ارومیه به خصوص جزیره کبودان که زیستگاه اصلی این گونه در پارک است، آغاز می شود.


وی اضافه کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی تمام تلاش خود را در راستای حفاظت از گونه های یاد شده انجام داده و از تمام جوامع محلی و نیز دوستداران محیط زیست و طبیعت و تشکل های زیست محیطی درخواست همکاری در راستای حفاظت مطلوب دارد.


رئیس اداره پارک ملی دریاچه ارومیه با اشاره به اینکه در طول سال، آب و علوفه کافی برای حیات وحش پارک ملی دریاچه ارومیه ذخیره سازی می شود، اظهار کرد: این زادآوری در نتیجه امنیت زیستگاهی به وجود آمده در جزایر اشک و کبودان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار