برگزاری همایش ملی سیره علوی ،افتخاری بزرگ برای دانشگاههای لرستان است

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در شورای مرکزی برنامه ریزی هشتمین همایش ملی سیره علوی گفت : برگزاری همایش ملی سیره علوی ،افتخاری بزرگ برای دانشگاههای لرستان است.

کد مطلب: ۴۹۷۰۴۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از لرستان، احمد میرعمادی با اشاره به ضرورت گفتمان سازی شعار ((اقتصاد مقاومتی ،اقدام و عمل )) افزود : هشتمین همایش ملی سیره علوی با رویکرد سیره اقتصادی امام علی (ع) و اقتصاد در حکومت امیرالمومنین (ع) برگزار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد : ابتکار و خلاقیت دانشگاههای لرستان در برگزاری سالانه همایش ملی سیره علوی حرکتی ارزنده است که می تواند الگوقرار گیرد .

وی در ادامه با اشاره به پرداختن به مبحث اقتصاد در سیره علوی در همایش های قبلی تاکید کرد : اقتصاد مقاومتی مهمترین مطالبه مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) است و ضرورت دارد تا دانشگاهها به صورت اصولی و علمی به گفتمان سازی این شعار بپردازند .

میرعمادی در ادامه سخنان خود هدف از برگزاری هشتمین همایش ملی سیره علوی را تبیین سیاست های اقتصاد مقاومتی و ارائه راهکارهای لازم برای عملی کردن این سیاست عنوان کرد و افزود : دانشگاهها باید به عنوان قشر تحصیل کرده در قالب ایده های کاربردی ،مطالبه خود را از مسئولین برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی ارائه دهند .

امام جمعه شهرستان خرم آباد بهترین الگو برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی را سیره حکومتی و اقتصادی امام علی (ع) عنوان کرد و گفت : واکاوی این سیره می تواند برای کشور ما نجات دهنده و امید بخش باشد .

میرعمادی به ثمرات نوع نگاه اقتصادی امیرالمومنین (ع) اشاره کرد و گفت : ما معتقدیم که آن حضرت معصوم بوده و عملش مصون از خطا و اشتباه است و الگو گیری از نگاه اقتصادی امام علی (ع) در عین حال که مسیر درست را تبیین می کند ،راهکارعملیاتی و اجرایی را هم به مسئولین ارائه کرده و برای آنها راهگشاو دلگرم کننده خواهد بود .

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در ادامه افزود : الگوگیری از سیره اقتصادی امیر المومنین (ع) برای تحقق اقتصاد مقاومتی بسیار کارساز و موثرخواهد بود .

وی در پایان سخنان خود به برگزاری مطلوب هفت همایش سیره علوی توسط دانشگاههای استان لرستان اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد : هشتمین همایش ملی سیره علوی هم در شان نام و جایگاه والای مولی الموحدین علی (ع) مطلوب برگزار شود.

گفتنی است که پس از بحث و تبادل نظر روسای دانشگاهها و مراکز آموزش عالی ، دانشگاه جامع علی کاربردی مسئولیت برگزاری هشتمین همایش ملی سیره علوی را با محوریت بنیاد بین المللی غدیر لرستان و همکاری دیگر دانشگاهها را بر عهده گرفت.

موردی جهت نمایش و جود ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار