استاندار آذربایجان شرقی:

حوزه آی‌تی و مخابرات زمینه خوبی برای تولید ثروت و ایجاد اشتغال است

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به این که ایجاد اشتغال جزو دغدغه‌های دولتمردان است، افزود: حوزه آی‌تی و مخابرات زمینه بسیار خوبی برای تولید ثروت و ایجاد اشتغال به شمار می‌رود.

کد مطلب: ۴۹۶۱۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده در آیین افتتاح پروژه‌های ارتباطی و مخابراتی استان که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، به حجم سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در این بخش اشاره کرد و گفت: بودجه عمرانی استان در سال 94 در مجموع 300 میلیارد تومان بود، در صورتی که شرکت مخابرات در این مدت به تنهایی 290 میلیارد تومان یعنی به اندازه بودجه عمرانی استان سرمایه‌گذاری کرده است که قطعا با احتساب خدمات مخابراتی شرکت‌های دیگر رقم بزرگتری را شامل می‌شود.

وی افزود: عملکرد وزارت ارتباطات در استان برای مقایسه عملکرد دولت تدبیر و امید با گذشته کافی است و انصافا در نزدیک به سه سال گذشته، کارهای ارزشمندی هم از نظر کمیت و هم از نظر بهبود کیفیت خدمات انجام شده است.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به این که ایجاد اشتغال جزو دغدغه‌های دولتمردان است، افزود: حوزه آی‌تی و مخابرات زمینه بسیار خوبی برای تولید ثروت و ایجاد اشتغال به شمار می‌رود.

وی با اشاره به وجود 120 هزار واحد صنفی تک‌کارفرما در استان، گفت: از یک سال و نیم گذشته به دنبال این هستیم که دولت اجازه دهد هر واحد صنفی بتواند یک شاگرد برای خود استخدام کند که در صورت تحقق این امر حتی برای درصدی از این واحدها نیز تعداد زیادی شغل با کمترین ‌هزینه ایجاد می‌شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این وجود این تعداد واحد صنفی فرصتی برای فارغ‌التحصیلان آی‌تی است که می‌توانند با آموزش مباحث فناوری به کارفرمایان این واحدها، زمینه دیگری برای اشتغال فراهم کنند.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از تلاش‌ها و خدمات وزیر ارتباطات و فناوری اطاعات و زحمات مدیران متبوع این وزارتخانه در استان قدردانی کرد.

وی همچنین با تمجید از نقش ویژه وزیر ارتباطات کشورمان در توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه، گفت: آقای دکتر واعظی در طول حضورشان در کمیسیون‌های مشترک بازرگانی ایران با کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه و روسیه با هماهنگی‌ها و ارتباطات‌شان با کشورهای همجوار، حمایت‌های خوبی از توسعه صادرات و سرمایه‌گذاری خارجی در آذربایجان شرقی داشته‌اند.

وی افزود: انصافا جایگاه ایشان در کشورهای همسایه نشان از تلاش شبانه‌روزی این برادر بزرگوار برای توسعه روابط کشورمان با کشورهای دولت و همسایه است که جا دارد از طرف مردم استان از ایشان تشکر کنم.

جبارزاده خاطرنشان کرد: امروز ششمین سفر دکتر واعظی به آذربایجان شرقی است که نشان‌دهنده توجه ایشان به این استان است و امیدواریم همین روند ادامه داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار