معرفی ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه به قوه قضائیه

مشاور وزیر نیرو با اعلام تشکیل گشت و بازرسی از رودخانه‌های کشور به منظور حفظ و صیانت، گفت: ساخت و ساز غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها به قوه قضائیه معرفی می‌شود.

کد مطلب: ۴۹۴۵۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محمد حاج رسولی ها گفت: سال گذشته با مسدود كردن چاه های غیرمجاز از ۵۰۰ میلیون مترمكعب اضافه برداشت آب های زیرزمینی جلوگیری شد. مشاور وزیر نیرو از برنامه ریزی برای جلوگیری از اضافه برداشت یک میلیارد مترمكعبی از آبهای زیرزمینی در سال جاری با مسدود كردن چاه ها خبر داد.

وی گفت: این برنامه در چارچوب طرح احیا و تعادل بخشی آبهای زیرزمینی و در راستای مقوله اقتصاد مقاومتی عملیاتی و اجرایی می شود. حاج رسولی ها ابراز امیدواری كرد در برنامه پنج ساله ششم توسعه كشور و با اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آبهای زیرزمینی، از افت سطح آب های زیرزمینی جلوگیری شود و در مدت ۲۰ سال شاهد احیای این آبها باشیم.

مشاور وزیر نیرو خاطرنشان كرد: امروز در وزارت نیرو، نگاه بازه ای به رودخانه ها جایگزین نگاه نقطه ای شده است. حاج رسولی ها ادامه داد: بر مبنای نگاه بازه ای، محدوده هایی از رودخانه ها كه در آن متصرفان به صورت غیرمجاز اقدام به ساختمان سازی كرده اند به دستگاه قضا معرفی شده و پرونده های قضایی تشكیل شده و یكجا رای صادر می شود.

مشاور وزیر نیرو با اشاره به ارزش افزوده بالای حریم‌های رودخانه ها برای افراد سودجو تصریح كرد: تخریب بناهای غیرمجاز در این محدوده ها نیازمند همكاری بیش از پیش قوه قضائیه و نیروی انتظامی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار