استاندار اردبیل:

دولت از سازمان های مردم نهاد حمایت می كند

استاندار اردبیل گفت : توسعه و ترویج سازمان های مردم نهاد مورد توجه رییس جمهوری و از برنامه های دولت تدبیر و امید بوده و باید برای توسعه آنها تلاش شود.

کد مطلب: ۴۹۳۸۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، مجیدخدابخش در آیین افتتاح دومین نمایشگاه تخصصی توانمندی های سازمان های مردم نهاد افزود: نام گذاری سال 95 به نام اقتصادمقاومتی، اقدام و عمل نیز ایجاب می كند كه توجه لازم به موضوع سازمان های مردم نهاد و ترویج آنها اعمال شود.

وی اظهار كرد: در كشور ما درآمدهای نفتی باعث وابستگی امور به دولت شده است اما در دنیا بسیاری از كارهای بزرگ برعهده سازمان های مردم نهاد گذاشته می شود.

خدابخش بیان كرد: آیین های عاشورا و تاسوعای حسینی نماد فعالیت های سازمان های مردم نهاد است و این آیین ها با مشاركت مردم به نحو مطلوب اداره می شود در صورتی كه اگر دولت برای مدیریت آن وارد شود باید به تاسیس وزارتخانه و تامین بودجه و امكانات بپردازد.

وی با اشاره به برخی از آسیب های اجتماعی از جمله طلاق گفت : امروزه اختلاف سلیقه زوجین باعث طلاق آنها می شود و این بیانگر ضعف نظارت عمومی بر زندگی افراد است و لازم است سازمان های مردم نهاد با ورود به حوزه های اجتماعی، بهزیستی، ورزش و محیط زیست با آسیب های اجتماعی مقابله كنند.

استاندار اردبیل بیان كرد: دولت برای حمایت، كمك مالی و فراهم كردن بستر فعالیت سازمان های مردم نهاد وظیفه دارد و هر فرد ایرانی باید به لحاظ فرهنگ اصیل كشور، آموزه های دینی، آیات قرآن و سیره معصومین (ع) مروج خیرخواهی، مثبت اندیشی و خدمت به خلق و مردم باشد.

وی اقتصادمقاومتی را قطع وابستگی به نفت و در عین حال مدیریت مطلوب كشور تعریف كرد و بر توسعه سازمان های مردم نهاد به منظور افزایش سرمایه های اجتماعی و اداره بسیاری از امور توسط مردم تاكید نمود.

شفیع شفیعی، مدیركل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل نیز در این آیین گفت: در دومین نمایشگاه تخصصی توانمندی ها و دستاوردهای سازمان های مردم نهاد استان اردبیل بیش از 70 سازمان مشاركت دارند و برخی از این سازمان ها از شهرستان های استان حضور یافته اند.

وی محورهای فعالیت سازمان های مردم نهاد معرفی شده در این نمایشگاه را بهداشت و درمان، نیكوكاری، سلامت، محیط زیست، دین و قرآن و كارآفرینی برشمرد و هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی توانمندی ها و عملكردهای فعلی و برنامه های آتی سازمان های مردم نهاد استان اعلام كرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل ویزیت رایگان پزشكان فعال در امور خیر، برگزاری دو كارگاه تخصصی شبكه سازی سازمان ها، كارگاه نقاشی و رونمایی از كتاب و سایت سازمان های مردم نهاد استان اردبیل را از برنامه های جنبی این نمایشگاه ذكر كرد.

شفیعی بیان كرد: نمایشگاه دستاوردهای سازمان های مردم نهاد در اصل نمایشگاه مهر و دوستی مردم به همدیگر است و تلاش برای ترویج و توسعه آنها ضرورت دارد.

گفتنی است:شعرخوانی و اجرای موسیقی سنتی از بخش های قابل ذكر آیین افتتاح دومین نمایشگاه دستاوردهای سازمان های مردم نهاد استان اردبیل بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار