معصومه ابتکار:

دولت از سازمان های مردم نهاد تمام قد دفاع کرده است

تهران (پانا) - معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده اعلام کرد سازمان‌های مردم نهاد همواره نقش کلیدی در همکاری با دولت و کاهش هزینه‌ها داشته‌اند و دولت نیز سعی کرده از بعد حقوقی و تصویب و ارائه پروانه فعالیت برای این سازمان‌های دارای شرایط، تمام قد حمایت کند.

کد مطلب: ۱۱۱۵۰۳۰
لینک کوتاه کپی شد
دولت از سازمان های مردم نهاد تمام قد دفاع کرده است

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار روز چهارشنبه در نشست تخصصی با نمایندگان سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه زنان در سراسر کشور که به بهانه فرارسیدن ۲۲ مرداد روز ملی تشکل ها و مشارکت های اجتماعی برگزار شد، افزود: سازمان های مردم نهاد نقش برجسته ای در پیشبرد وضعیت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و توان افزایی زنان، خانواده و ارتقا و بهبود وضعیت جامعه دارند.

وی ادامه داد: یکی از رویکردهای دولت تدبیر و امید، حمایت از نهادهای مدنی بوده و از طریق سازوکارهای مختلف، تلاش شده حمایت های ساختاری و توان افزایی و همکاری در پروژه های مشخص را با سازمان های مردم نهاد داشته باشد.

انسجام اجتماعی نیاز مبرم روزهای کرونایی

معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه نشست امروز بررسی اقدامات و رویکردهایی است که طی سه سال گذشته دنبال شده و همچنین برنامه ریزی برای سال ۹۹ است، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوان این همکاری ها را ادامه داد تا نتایج خوبی کسب شود. خصوصا در شرایط کرونا که بیش از پیش نیاز به انسجام اجتماعی و همکاری بین بخشی و سازمان های مردم نهاد داریم.

وی افزود: سازمان های مردم نهاد همواره نقش کلیدی در همکاری با دولت و کاهش هزینه ها ایفا می کنند و دولت هم سعی کرده از بعد حقوقی و تصویب و ارائه پروانه فعالیت برای سازمان های دارای شرایط تمام قد حمایت کند.

ابتکار با یادآوری اینکه زدودن نگاه امنیتی صرف و کمک به توان افزایی تشکل ها از جمله اهداف حمایتی دولت بوده است، آن را عامل تشدید انگیزه داوطلبانه و قدرت سازمان های مردم نهاد برای رسیدگی بهینه به مسایل دانست.

وی تاکید کرد: اجرای برنامه ها و سیاست های کلان کشور از جمله نقش این سازمان ها است که توسط دولت تدبیر و امید به رسمیت شناخته شده است.

آموزش ۱۲۰۰ تشکل مردم نهاد از عملکردهای معاونت

معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه تاکنون ۱۲۰۰ تشکل مردم نهاد با همکاری معاونت امور زنان و خانواده، آموزش های تخصصی چهار روزه دیده اند، تصریح کرد: با توجه به شرایط کرونا، بنا داریم در شهریور امسال، از طریق فضای مجازی دوره چهار روزه را برای یک هزار تشکل باقی مانده برگزار کنیم.

وی با تاکید بر اینکه موضوع مهم است و امیدواریم همه سازمان های مردم نهاد در این مساله با ما همکاری داشته باشند، اظهار کرد: خاصیت این نشست ها، اعلام طرح های اقدام مشترک و سیاست ها و استراتژی های اصلی دولت است مانند تحقق عدالت جنسیتی که تبلور آن در سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده نهفته شده است.

ابتکار، موضوع خانواده و توجه به مهارت های زندگی و ارتباطی داخل خانواده و طرح ارتقای تاب آوری اجتماعی را یکی دیگر از طرح های معاونت عنوان کرد که با همکاری سازمان های مردم نهاد در حال اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این موضوعاتی مانند توان افزایی اقتصاد زنان و حمایت از زنان روستایی را با حمایت وزارت جهاد کشاورزی دنبال کردیم.

ضرورت ایجاد شبکه های تخصصی در حوزه کارآفرینی مردمی

ابتکار با بیان اینکه یکی دیگر از کارهای سازمان های مردم نهاد، نهادینه کردن طرح های کارآفرینی است، تاکید کرد: علاقه مندیم به شکل گیری تخصصی سازمان های مردم نهاد کمک کنیم، زیرا ایجاد شبکه های تخصصی در حوزه کارآفرینی و اشتغال جهت تبادل اطلاعات و تجربیات و محکم تر شدن زنجیره انسانی مهم است.

معاون رئیس جمهوری با ابراز امیدواری از اینکه بذرهای تشکل های اجتماعی در پروژه با معاونت به ثمر برسد، تاکید کرد: سازمان های مردم نهاد با ارتباط خوب با نیروهای داوطلب می توانند آن را بسط دهند تا تبدیل به طرحی ملی در نقاط مختلف کشور شود.

ابتکار با بیان اینکه مقدمات این شبکه سازی فراهم شده، تصریح کرد: امیدواریم شبکه های تخصصی تا پایان دولت دوازدهم شکل بگیرند.

وی تاکید کرد: اعتقاد به سازمان های مردم نهاد در حد آرمانگرایی محدود نیست و تلاش شده به واقعیت بپیوندند زیرا نقش این تشکل ها در سیاستگذاری، بسیج اجتماعی، ‌ دیدبانی و ‌رصد شرایط کشور پررنگ است و می توانند فاصله های موجود در قانون را ترمیم و فساد را از بین ببرند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار