ترمیم کف سازی هسته مرکزی میدان حسن آباد آغاز شد

هسته مرکزی میدان حسن آباد با قدمت بیش از 85 سال؛ از سوی معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه 11 در دست ترمیم است.

کد مطلب: ۴۹۲۳۰۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محمد علی شاه حسینی معاون فنی و عمران شهرداری منطقه 11 در توضیح این خبر گفت: به منظور حفاظت از بافت تاریخی و میراث معماری طهران قدیم؛ ترمیم کف سازی هسته مرکزی میدان حسن آباد آغاز شده است.

شاه حسینی با اشاره به اهمیت موقعیت جغرافیایی و ترافیکی میدان حسن آباد در بخش مرکزی شهر تهران افزود: پس از هماهنگی ایجاد شده با پلیس راهور و با کمک معاونت حمل و نقل وترافیک منطقه ، مجوز مرمت شش مقطع از میدان اخذ و نسبت به تغییر مسیر خط اتوبوس‌های تندرو و اجرای حصارکشی در 3 خط عبوری میدان در فاز اول اقدام شد.

او خاطر نشان کرد: در سنوات گذشته بلافاصله پس از اتمام عملیات اجرایی اقدام به عبور و مرور وسایط نقلیه ،بالاخص اتوبوس های تندروشده وزمان کافی برای گیرش بتن زیر سازی تامین نشده که این امر موجب جداشدگی و سست شدن زیر سازی سنگ ها شده است.

معاون فنی و عمران شهرداری منطقه 11 ادامه داد: در این زمینه پس از برگزاری جلسات کارشناسی متعدد؛ دتایل‌های اجرایی تهیه و به پیمانکار مربوطه ابلاغ شده است.لازم به ذکر است در دتایل‌های اجرایی از بتن الیافی نانو پلی پروپیلن برای مسلح کردن استفاده شده که باعث یکپارچگی، کیفیت و مقاومت بیشترسطح، سرعت عمل بالاو قیمت بهینه می شود که طبق برنامه زمانبندی ارائه شده امید است تا پایان خرداد ماه کل عملیات اجرایی میدان به اتمام برسد.

میدان حسن آباد از میدان‌های تاریخی شهر تهران و جزء بافت سنتی تهران قاجاری است که در دوره پهلوی اول به سال 1309 در چهارراه حسن آباد به بهره برداری رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار