معاون شهردار منطقه ۱۱ اعلام کرد

برآورد دقیق خسارت بنای تاریخی میدان حسن‌آباد پس از تخلیه اسناد بانک‌ها انجام می‌شود

تهران (پانا) - معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۱۱ گفت که بر اثر آتش سوزی شب گذشته، سقف گنبد میراثی واقع در ضلع شمال غربی میدان از بین رفته است و هنوز برآورد دقیق خسارت انجام نشده و پس از تخلیه استاد مربوط به بانک‌های شهر و تجارت انجام می‌شود.

کد مطلب: ۹۳۰۱۱۹
لینک کوتاه کپی شد
برآورد دقیق خسارت بنای تاریخی میدان حسن‌آباد پس از تخلیه اسناد بانک‌ها انجام می‌شود

به گزارش شهرنوشت، کوروش خرد با اشاره به حادثه آتش‌سوزی شب گذشته در میدان حسن آباد و خسارات وارده اظهار کرد: ضلع شمال غربی میدان که یک بخش از ۴ بخش دور میدان است و نمای تاریخی دارد، دارای ٢ گنبد در دو طرف است.

وی ادامه داد: بر اثر آتش‌سوزی شب گذشته سقف یکی از گنبدها که در ضلع شرقی این بخش قرار دارد، از بین رفت و تا حدود ٩٠ درصد طبقه فوقانی که شیروانی بود، آسیب دید. با این وجود جداره گنبد آسیب جدید ندید و رخ خیابان چندان تغییر نکرده است.

خرد گفت: سقفی که ریخته از پشت به یک گاراژ متصل بود که انباری بوده و ابزار و یراق آلات در آن قرار داشت. طبقه فوقانی نیز در اختیار بانک‌های شهر و تجارت قرار داشت و بخشی از اسناد بانک در آن مکان نگهداری می‌شد. وجود کاغذ و چوبی بودن سقف موجب شد تا آتش سریع شعله ور شود و سرایت کند.

وی با بیان اینکه هنوز میزان دقیق خسارت برآورد نشده است، عنوان کرد: قرار است در ابتدا بانک اسناد خود را از محوطه خارج کند و پس از آن برآورد دقیق از میزان خسارت صورت بگیرد.

معاون امور خدمات شهری شهرداری منطقه ١١ در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای برای ترمیم و جبران خسارات در نظر گرفته شده، تصریح کرد: قطعا از آن جا که نما و سقف حالت میراثی داشت، شهرداری و میراث تلاش می‌کنند تا شرایط لازم را برای ترمیم بنا فراهم کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار