به مناسبت آغاز هفته بزرگداشت مقام معلم

نشست خبری مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اصحاب رسانه

مدیر کل آموزش و پرورش فارس از برگزاری مراسم تجلیل ۵۰ معلم نمونه استان فارس خبر داد.

کد مطلب: ۴۹۱۳۷۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، حمیدرضا آذری در نشستی خبری به مناسبت هفته معلم در شیراز افزود: همانگونه كه در عمل اثبات كرده‌ام، اگر تخلفی در زمینه دریافت شهریه اجباری از مسئولان و مدیران مدارس گزارش و اثبات شود، بی‌درنگ ابلاغ فرد متخلف را لغو خواهم كرد.
مدیركل آموزش و پرورش استان فارس، با بیان این كه نهاد تعلیم و تربیت در شرایط اقتصادی كشور با مشكلات فراوانی مواجه است، مشاركت رسانه ها در جلب مشاركت مالی مردم برای ارتقای كیفیت آموزش در مدارس را خواستار شد.
آذری گفت:‌ مشكلات مالی آموزش و پرورش به حدی است كه پنج ماه است اضافه كاری كاركنان اداره كل آموزش و پرورش پرداخت نشده است و حتی پرداخت سرانه مدارس، با مشكلات زیادی مواجه است.
وی ادامه داد:‌با وجود آن كه به رایگان بودن آموزش و پرورش و بهداشت و درمان اعتقاد دارم، اما امروز شرایط اقتصادی دشواری پیش‌روی ما قرار دارد و ما نمی‌توانیم واقعیت‌ها را نادیده گرفته و بدون در نظر گرفتن آن پیش‌ برویم.
مدیركل آموزش و پرورش فارس با بیان اینكه مشكلات آموزش و پرورش تنها با كمك مردم، در قالب مشاركت‌های مردمی قابل تحمل است، گفت: به هیچ عنوان اعتقادی به دریافت شهریه اجباری در مدارس دولتی نداشته و نداریم، آنچه هنگام ثبت‌نام دریافت می‌شود، مشاركت‌های مردمی بوده و اجباری نبوده و نیست.
وی تاكید كرد: شهریه ثبت نام در مدارس دولتی طبق قانون رایگان و تنها خانواده ها می توانند در قالب مشاركت های مردمی به مدارس كمك كنند.
آذری افزود: شهریه مدارس غیرانتفاعی در سال 95 نیز 15 تا 20 درصد افزایش یافته است.
مدیركل آموزش و پرورش فارس، دریافت شهریه 100 میلیون ریالی مدارس غیرانتفاعی در این استان را رد كرد و گفت:‌ چنانچه چنین موردی وجود دارد، شهریه را پرداخت كنید و فیش آن را بیاورید تا با آن مدرسه برخورد كنیم.
وی افزود:‌ در ارتباط با شهریه مدارس دانشگاه علوم پزشكی نیز با مسئولان این دانشگاه صحبت شده و پذیرفته شده است كه ضوابط شهریه در مدارس رعایت شود.
آذری در بخش دیگری از سخنان خود گفت:‌ پرونده 220 معلم نمونه از سراسر استان فارس به اداره كل آموزش و پرورش این استان رسیده است كه پس از بررسی آنها، 50 معلم برتر فارس با توجه به معیارهای كیفی انتخاب شدند.
مدیركل آموزش و پرورش استان فارس ادامه داد:‌امسال آموزش و پرورش استخدامی نخواهد داشت و تنها نیروهای ورودی به نهاد تعلیم و تربیت از دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان این استان خواهند بود.
به گفته آذری، پیش از این حدود 60 هزار معلم در استان فارس بازنشسته شده اند و تا مهر امسال حدود دو هزار و 500 فرهنگی این استان بازنشسته می شوند.
آذری، شمار معلمان شاغل در مدارس استان فارس را 65 هزار نفر اعلام كرد و بیان داشت: حدود یك هزار و 800 معلم نیز به عنوان حق التدریس در واحدهای آموزشی این استان مشغول تدریس هستند.
مدیركل آموزش و پرورش استان فارس ادامه داد: امسال هیچ مدرسه‌ای در این استان به دلیل كمبود یا نبود دانش‌آموز تعطیل نمی‌شود و علاوه براین در این استان مدرسه كپری نداریم اما تعداد قابل توجهی از مدارس به لحاظ ساختمانی از استانداردهای لازم برخوردار نیستند.
دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری به عنوان روز گرامیداشت معلم نامگذاری شده و سرآغاز هفته ای به همین نام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار