حضور خبرنگاران دانش آموز پانا در نشست خبری آموزش و پرورش

شهرکرد (پانا) - نشست خبری آموزش و پرورش استان چهار محال و بختیاری با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۱۵۹۳۹
لینک کوتاه کپی شد
حضور خبرنگاران دانش آموز پانا در نشست خبری آموزش و پرورش

قائد امینی، مدیر کل آموزش و پرورش استان چهار محال و بختیاری به مناسبت روز خبرنگار نشست خبری را در حضور خبرنگاران و فعالین عرصه رسانه برگزار کرد که طی این برنامه، وی پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.

وی در ابتدای این نشست از مدیران و معلمان مدارس برای زحمات و تلاش های بی دریغ آنان در عرصه آموزش و پرورش تشکر کرد.

او در ادامه گفت: آغاز سال تحصیلی 1400-1399 تحت هر شرایطی از 15 شهریور ماه خواهد بود و ملاک و برنامه ریزی ما برای نحوه آموزش، سه وضعیت سفید، زرد و قرمز است به گونه ای که در مناطق سفید آموزش به صورت حضوری و چهره به چهره در فضای مدارس برگزار می شود و در مناطق زرد آموزش به صورت تلفیقی از آموزش مجازی و آموزش حضوری خواهد بود، اما در مناطق با وضعیت قرمز تمامی فعالیت آموزشی در فضای مجازی دنبال می شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: ما در استان حدود 134 مدرسه داریم که تعداد دانش آموزان در این مدارس کمتر از 10 نفر است، بر این اساس این مدارس در وضعیت زرد هم می توانند با رعایت نکات بهداشتی، فعالیت آموزشی خود را به صورت حضوری دنبال کنند.

وی در ادامه گفت: مدت زمان هر کلاس در آموزش مجازی 35 دقیقه خواهد بود و در آموزش های حضوری برای رعایت بهتر نکات بهداشتی، برنامه ریزی شده، زمانبندی متفاوتی برای زمان استراحت هر کلاس در نظر گرفته شود تا از تجمعات در ساعات استراحت جلوگیری کنیم.

قائد امینی در خصوص ثبت نام دانش آموزان برای سال تحصیلی جدید گفت: ثبت نام دانش آموزان پایه های میانی به صورت خودکار انجام شده و ثبت نام در پایه های اول، هفتم و دهم به صورت حضوری و با رعایت نکات بهداشتی صورت گرفت که تا به امروز حدود 99 درصد دانش آموزان پایه اول ابتدایی که بر اساس آمار مقطع پیش دبستانی آمار گیری شده بود، در مدارس ثبت نام شدند و دلیل تکمیل نشدن فرایند ثبت نامی در پایه های هفتم و دهم اعلام نشدن نتایج مدارس خاص است.

همچنان گفت: در سال تحصیلی 1399-1398، حدود 82 درصد دانش آموزان از امکان بهره برداری از شبکه شاد برخوردار بودند و ما در سال تحصیلی جدید برای دانش اموزانی که توانایی دسترسی به شبکه شاد را ندارند،امکان آموزش غیر حضوری را از طریق رسانه هایی چون CD، DVD، درسنامه و همچنین شبکه های تلویزیونی و رادیویی فراهم کرده ایم.

وی در خصوص مدارس غیر دولتی گفت: با توجه به اینکه آموزش مجازی و حضوری در این مدارس نیز نیازمند هزینه هایی است، این مدارس تنها می توانند شهریه اصلی را دریافت کنند و نیازی به دریافت هزینه های فوق برنامه نیست.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: با توجه به اینکه تولید محتوای آموزشی پایه سوم ابتدایی بر عهده استان ما بود، این محتوا تا به امروز آماده شده و به کشور ارسال شده است.

سرکار خانم قائد امینی در پایان این نشست خبری از خبرنگاران و فعالین عرصه رسانه تشکر کرد و از حضور خبرنگاران دانش آموز خبرگزاری پانا نیز در این نشست خبری استقبال کرد و گفت : این افتخاری برای آموزش و پرورش است که بتوانیم دانش آموزانی تربیت کنیم که در عرصه های مختلف وارد اجتماع شوند و با اعتماد به نفس به خوبی نظر خود را بیان کنند.

خبرنگار دانش آموز: محمد صالح نکوئی سامانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار