رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس اعلام کرد:

اصلاح و بازنگری قانون انتخابات ریاست جمهوری در مجلس دهم

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لایحه جامع قانون انتخابات همه انتخابات را تحت پوشش قرار می دهد، گفت: اصلاح و بازنگری قانون انتخابات ریاست جمهوری در مجلس دهم انجام می شود.

کد مطلب: ۴۹۰۵۸۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس سیاسی پانا، امیر خجسته با بین اینکه سیاست‌های کلان کشور در مورد انتخابات در مجمع تشخیص مصلحت نظام تدوین و به محضر مقام معظم رهبری ارجاع داده شده است، اظهار داشت: بعد از تایید مقام معظم رهبری بر طبق روند قانونی، سیاست های کلان انتخابات به منظور اجرا به دستگاه های مربوط داده می شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون شوراها نمی توانست منتظر باشد که آیا لایحه می آید یا خیر، بیان کرد: برای تهیه قانون جامع قانون انتخابات با وزیر کشور صحبت کردیم و در خواست کردیم که این اقدام را کمیسیون شوراها انجام بدهد.

رئیس کمیسیون شوراها در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تهیه لایحه جامع قانون انتخابات وظیفه دولت ها بود که این کار را انجام ندادند و در نهایت مجلس مجبور به تدوین طرح شد.

خجسته با بیان اینکه وزیر کشور با کارگروه های تخصصی در این زمینه فعالیت می کنند و منتظرند تا سیاست های کلان انتخابات از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شود، متذکر شد: دولت در لایحه خود به انتخابات الکترونیکی و شفاف سازی هزینه‌ها می پردازد.

وی افزود: عدم تهیه لایحه شفاف سازی هزینه های انتخاباتی کاندیداها سبب گله مندی ما شده است چون در این دوره دولت می توانست این لایحه را تدوین کند و کمیسیون شوراها نیز می توانست آن را به انتخابات برساند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لایحه جامع قانون انتخابات تمام انتخابات ها را تحت پوشش قرارمی دهد، گفت: در مجلس دهم بنا را بر این داریم که قانون انتخابات ریاست جمهوری را اصلاح و بازنگری کنیم که اگر دولت لایحه ای در این زمینه تهیه کند بهتر است و گرنه مجلس برای اصلاح و بازنگری قانون انتخابات ریاست جمهوری اقدام می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار