طرح محیا بخشی از استراتژی حمایت از زنان سرپرست خانوار است

مدیر کل آموزش و پرورشخراسان رضوی در کارگاه زنان سرپرست خانوار که در حاشیه اجرای طرح محیا گفت: طرح محیا بخشی از استراتژی حمایت از زنان سرپرست خانوار است.

کد مطلب: ۴۸۴۹۹۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، سید جواد حسینی اظهار کرد: بدون تردید یکی از مشکلات جامعه ایران در نظام برنامه ریزی عدم تدوین استراتژی های خانواده است و این در حالی است که مهمترین استراتژی هایی که باید در توسعه جامعه مدنظر باشد توسعه سیاست های مربوط به خانواده و در وهله دوم آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه در بخش استراتژی های آموزش و پرورش این سیاست ها مدون تر و بهتر است خاطر نشان کرد: آنچه که در ایران خانواده را همچنان مستحکم تر و پیوسته تر از کشورهای دیگر نگاه داشته است؛ جایگاهی است که مردم برای خانواده قائل هستند و تنها دلیل استواری اسکلت زخمی شده و بیمار جامعه ایران همین نگاه مردم است.
وی با تاکید بر عدم تدوین استراتژی های خانواده در ایران ادامه داد: ما در راستای حمایت از خانواده هیچ برنامه ای نداریم و باید راهکاری برای ازدواج های تسهیل یافته تر، تکاملی ترو متعادلتر داشته باشیم .
حسینی با تصریح این موضوع که 65 درصد ازدواج های ایران فرسایشی است بیان کرد: رفتار در خانواده به تمامی ابعاد جامعه تسری می یابد و برای داشتن جامعه سالم و حیات طیبه داشته باید خانواده را دریابیم.
وی استراتژی های مورد نیاز در مرحله تشکیل خانواده را نحوه ارتباط عنوان و خاطر نشان کرد: با توجه به سه الگوی خانواده مبتنی بر پرخاشگری، ارتباط غیر گرم و ارتباط سالم باید راهکارهایی برای سوق دادن خانواده ها از سمت خانواده پر آشوب به سمت خانواده سالم داشته باشیم.
وی با اشاره به این که هم اکنون در آموزش و پرورش استان هزار و 518 زن با عنوان سرپرست خانوار مشغول فعالیت هستند افزود: ممکن است پس از تشکیل خانواده یکی از نقش ها به هر دلیلی حذف و یا غایب شود که سنگینی نقش غایب بر دوش نقش حاضر است و در اینجا واژه زنان سرپرست خانوار شکل می گیرد.
این مقام مسئول تصریح کرد: اولین کاری که باید در جامعه اصلاح شود زدودن برچسب زن سرپرست خانوار و زن مطلقه از وجود زنان نجیب و ارزشمندی است که در فرایند زندگی با سختی های زیادی دست و پنجه نرم کردند.
وی عنوان کرد: متاسفانه خانواده بسیاری از نقش های سیاسی را از دست داده است و تنها کارکرد عاطفی آن باقی مانده است و به محض خدشه دار شدن این آن طلاق صورت می گیرد که یکی از مهم ترین علل طلاق در کشور همین است.
وی ادامه داد: نظام اجتماعی باید استراتژی هایی را در جهت توانمند سازی و حمایت و ارتقا منزلت عناصر سرپرست اعمال کند و باید یادآور این موضوع باشد که زنان سر پرست خانوار که علاوه بر نقش مادری که البته نقش بسیار سنگینی است نقش پدری را هم بر دوش می کشند و مهمترین نقش رادر خانوده زنان سرپرست خانوار ایفا میکند.
حسینی با اشاره به اینکه طرح مهیا بخشی از استراتژی زنان سرپرست خانوار و توانمند سازی آموزشی اجتماعی روانی زنان را نشانه گیری کرده است گفت: در آموزش و پرورش استان آمادگی داریم برای همکارانی که نقش مادری و پدری را ایفا می کنند فعالیت های متنوعی را برنامه ریزی و اجرا کنیم.

طرح محیا در راستای حمایت و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در این اداره کل و به همت مشاوره امور بانوان سازمان برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار