مدیركل راه و شهرسازی آذربایجان غربی:

تكمیل پروژه های بالای 80 درصد پیشرفت اجرایی راهسازی و راهداری

مختومه شدن پرونده مسكن مهر در 14 شهرستان، ساماندهی و شكیل سازی مبلمان جاده ای، تكمیل پروژه های بالای 80 درصد پیشرفت اجرایی راهسازی و راهداری، حذف و اصلاح 67 نقطه پرحادثه، رعایت نظم اداری و مالی، آراستگی محیط اداری و تكریم ارباب رجوع از شاخص ترین برنامه های اجرایی اداره كل راه و شهرسازی آذربایجان غربی است.

کد مطلب: ۴۸۴۶۰۵
لینک کوتاه کپی شد

مدیركل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در نشست خبری اظهار كرد: تحویل پنج هزار واحد مسكن مهر به متقاضیان، ممیزی راههای استان در قالب آیتمهای به روزرسانی تابلو و علایم اطلاعاتی و تمامی تجهیزات ایمنی محورها و پرداخت مطالبات پیمانكاران از دیگر برنامه های اجرایی این اداره كل است.

داریوش نصر با اعلام اینكه پرونده مسكن مهر در 14 شش ماهه اول امسال در حوزه راه و شهرسازی استان بسته می شود، ادامه داد: پنج هزار واحد مسكن آماده بهره برداری وجود دارد.

وی، افزایش ایمنی جاده ها را از مهمترین استرات‍ژیك های اداره كل راه و شهرسازی استان عنوان كرد و گفت: بسیج امكانات و هماهنگی با پلیس راه برای حذف و اصلاح 67 نقطه پرحادثه در جاده های استان را مددنظر قرار داده ایم.

مدیر كل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در خصوص اجرای عملیات راهداری در جاده های استان تصریح كرد: 70 درصد ماشین آلات سنگین این اداره كل احیاء، تعمیر و نوسازی شده است.

نصر، ساماندهی علایم ایمنی، تنظیف حریم و روردی و خروجی شهرها و شستشوی تابلو ها در جاده های استان و استانداردسازی گاردریل و تجدید و اجرای عملیات خط كشی در جاده های را از مهمترین اقدامات حوزه راهداری برشمرد.

مدیر كل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در شرح طرح راهداری نوروزی اظهار كرد: طرح راهداری زمستانی در امتداد راهداری زمستانی از 25 اسفند ماه سال گذشته تا 16 فروردین ماه امسال در راستای خدمات رسانی شایسته به مسافران در راههای ارتباطی اجرا شد و 67 باب راهدارخانه ثابت و مركزی جهت اسكان ضروری و ارائه خدمات به مسافران آماده سازی شد و نیز 700 نفر پرسنل این اداره كل متشكل از نیروهای ستادی و راهداری در ایام تعطیلات نوروزی فعالیت كردند.

نصر به استقرار 67 گروه راهداری در جاده های استان اشاره كرد و گفت: راهداران آذربایجان غربی با استفاده از 454 دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبك اقدامات راهداری را اجرا كردند و 17 گشت راهداری سیار به صورت شبانه روزی بر وضعیت جاده های استان رصد می كنند.

وی با بیان اینكه در حال حاضر كنترل و نظارت بر وضعیت جاده های آذربایجان غربی از سوی مركز مدیریت راههای اداره كل راه و شهرسازی استان با بهره گیری از 38 دستگاه دوربین های نظارتی انجام میشود، افزود: برنامه ریزی شده است این تعداد دوربین های نظارتی به 62 عدد افزایش یابد.

این مقام مسئول، حذف 17 نقطه پر حادثه در نقاط مختلف جاده های استان با استفاده از امكانات و منابع داخلی ادارات شهرستانهای تابعه را در كاهش آمار تصادفات سفرهای نوروزی بسیار كارساز دانست ، خاطرنشان كرد: از هم اكنون به فكر ارتقای ضریب ایمنی سفرهای جاده ای استان و به حداقل رسیدن سوانح رانندگی در سفرهای نوروزی سال آینده هستیم.

مدیركل راه و شهرسازی استان یاد آور شد: اداره كل راه وشهرسازی برای اولین بار در سطح استان موفق شد باهمكاری روسای شهرستانها، پیمانكاران وكارخانه های آُسفالت استان بدون هزینه نسبت به ریزشبرداری ، چاله پركنی وآسفالت ریزی بااستفاده ازقیر رایگان وآسفالت سرد اقدام نماید.

نصر با تاكید براینكه برای تحقق اقتصاد مقاومتی در آسفالت راههای روستایی اقدام كرده ایم، تصریح كرد: پروژه های بهسازی و آسفالت راه های روستایی بااستفاده از امكانات و ماشین آلات سنگین راه و شهرسازی آذربایجان غربی اجرا می شود كه این امر با توجه به كمبود اعتبارات تحول چشم گیری در ارتقای شاخص بهره مندی مناطق روستایی از راه استاندارد ایجاد می كند.

این مقام مسئول از توجه ویژه به تكمیل پروژه های راهسازی بالای 80 درصد پیشرفت اجرایی خبر داد و اظهار كرد: ایمن سازی محور خوی- فیرورق، بهسازی و تعریض راه روستایی امامزاده برگشاد و آسفالت راه روستای قادوكندی از جمله این پروژ هاست.

نصر در بخش دیگری از سخنانش به آینده نگری برای سفرهای نوروزی سال آینده اشاره كرد و گفت: ایجاد تغییر در نگرش مردم نسبت به فعالیت های اداره كل راه و شهرسازی استان،حركت در چارچوب قانون و مقررات، مدیریت هزینه، برنامه ریزی آینده نگرانه و حفظ روحیه جهادی با تاكید بر اینكه در خدمت به مردم در شاكله برنامه ها قرار دارد.

تجلیل از راهدار نمونه اداره كل راه و شهرسازی استان و پخش فیلم راهدار از دیگر برنامه های جانبی نشست خبری مدیركل بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار