مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:

نقش زنان در فرهنگ سازی و رشد فرهنگ جامعه بسیار مهم و تاثیر گذار است

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: زنان نقش موثری در فرهنگ سازی و رشد فرهنگ جامعه دارند.

کد مطلب: ۴۸۱۳۸۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، محمد محسن بیگی در مراسم تقدیر از کارکنان زن حوزه ستادی استان، اظهارکرد: نگاه ابزاری به زن در هر جامعه و کشوری متعصبانه و مردود است.



وی از حضرت خدیجه (س) همسر پیامبر اسلام به عنوان الگویی نمونه برای زنان نام برد و خاطر نشان کرد: زندگی حضرت خدیجه (س) قبل و بعد از مسلمان شدن او، نشان داد زنان می توانند ضمن حفظ شأن و منزلت خود درسطح جامعه و حوزه اقتصادی نیز مفید و موثر باشند.



محسن بیگی با بیان اینکه هیچ تفاوتی بین زن و مرد در بعد انسانی و رسیدن به کمال وجود ندارد، تصریح کرد: شناخت خصوصیت های فردی و رسیدن به کمال فلسفه آفرینش انسان ها با تفاوت های فردی و جنسیت های متفاوت است.



مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) الگو و سرور زنان عالم برای همیشه تاریخ است گفت: لحظه لحظه زندگی او از بدو تولد تا آخرین لحظه حیات برای انسان های بیدار دل با فرهنگ های متفاوت، درس است.



محمد محسن بیگی افزود: رفتار حضرت فاطمه (س) فقط مورد استفاده بانوان نیست؛ بلکه هر اقدام او در حوزه ارتباط با همسایه، همسرداری، حضور در اجتماع، دفاع از حق مظلوم، کمک به دیگران و تربیت فرزندان برای همه الگو است.



وی با بیان اینکه حضور بانوان در فعالیت های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جامعه به معنای از هم گسیختگی خانوادگی و اجتماعی نیست، خاطر نشان کرد: حضور موثر و موفق زنان ضمن حفظ حرمت و ارزش های یک زن، در عرصه های مختلف اجتناب ناپذیر است.



محسن بیگی با اشاره به اینکه بیش از نیمی از جامعه فرهنگی استان کرمان را زنان تشکیل می دهند گفت: استفاده از ظرفیت زنان فرهنگی در پست های مدیریتی، اداری و اجرایی ضروری و در اولویت آموزش و پرورش استان است.



مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به آیاتی از قرآن مجید، گفت: باید به جایگاه زن و حفظ حرمت و منزلت او به عنوان مادر جامعه توجه شود زیرا؛ در قرآن مجید توصیه های زیادی نسبت به تکریم خانواده بخصوص پدر و مادر شده است.


محسن بیگی تصریح کرد: باید احترام به پدر و مادر و حفظ حرمت زنان در مدارس برای دانش آموزان نهادینه شود.



وی تاکید کرد: زنان در هر جایگاه و مسئولیت اجتماعی که باشند، نباید نقش مادری، دختری و همسری خود را فراموش کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار