اجرای طرح تنظیم بازار میوه نوروزی در آذربایجان غربی موفقیت آمیز بود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: استقبال و همراهی مردم از توزیع میوه طرح تنظیم بازار تاکنون خیلی خوب بوده است و بررسی های به عمل آمده توسط بازرسان و ناظرین سازمان صنعت ، معدن و تجارت نشان می دهد که مردم از کیفیت بالا و قیمت مناسب محصولات عرضه شده رضایت کامل را دارند.

کد مطلب: ۴۷۸۳۳۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان غربی، اسمعیل کریم زاده در هشتمین جلسه تنطیم بازار میوه شب عید استان که با حضور کلیه اعضا در سالن جلسات سازمان تعاون روستائی استان برگزار شد، با اشاره به اقدامات انجام شده در پایان سال 94 در جهت تأمین و ذخیره سازی اقلام مورد نیاز شب عید استان خصوصاً میوه و مواد پروتئینی و همچنین توزیع به موقع این اقلام در ایام تعطیلات نوروز را مهمترین عامل ثبات قیمت ها و آرامش بازار استان عنوان کرد.


رئیس کمیته راهبری ستاد تنطیم بازار استان ادامه داد: با توجه به تعمهیدات انجام شده در ماههای گذشته بیش از 2هزار تن پرتقال سورت شده با کیفیت بالا و قیمت مناسب از استانهای شمالی و یک هزارتن سیب درختی اعم از قرمز و زرد توسط تعاون روستایی استان با توجه به نیاز مصرفی استان خریداری و ذخیره سازی شده که به قیمت1800تومان در قالب طرح تنظیم بازار در سراسر استان توزیع می شود .


وی خاطر نشان کرد: از مجموع 3 هزار تن میوه خریداری شده، 1800 تن تا کنون بین مردم استان در سطح 390 مرکز عرضه توزیع شده و کار توزیع تا 16 فروردین ماه 95 ادامه دارد و تمام تلاش ما بر این است تا پایان این طرح ،نرخ قیمت ها در سطح استان ثابت و در حد متعارف باشد.


کریم زاده گفت : 200 اکیپ بازرسی و نظارت بر توزیع و قیمت های بازار ،در ایام تعطیلات نوروزی از مراکز عرضه اقلام مورد نیاز نوروزی بازرسی و تخلفات را مورد رسیدگی قرار می دهند.


لازم به ذکر است که همزمان با سراسر کشور توزیع میوه شب عید طرح تنظیم بازار استان از 20 اسفند 94 در سطح استان آغاز شده و تا 16 فروردین ماه 95 ادامه خواهد داشت .


در ادامه، ساماندهی مراکز خرید محصولات کشاورزی، راه اندازی واحد سورت و بسته بندی محصولات کشاورزی توسط تعاون روستائی به صورت الگویی و با استفاده از تسهیلات و کمکهای فنی و اعتباری استانی و راه اندازی مرکز اطلاع رسانی بازار از لحاظ وضعیت بازار های داخلی و خارجی نیز از جمله پیشنهاداتی بود که در این جلسه مطرح و مورد نقد و بررسی اعضا قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار