معاون فرهنگی و پرورشی آذربایجانشرقی:

الگوپذیری دانش آموزان از حضرت زهرا(س) مسیر سعادتشان را هموار می کند

معاون فرهنگی و پرورشی آذربایجانشرقی در همایش کوثر ناحیه 4 آموزش و پرورش تبریز گفت: الگوپذیری دانش آموزان از حضرت زهرا(س) مسیر سعادتشان را هموار می کند.

کد مطلب: ۴۷۳۸۰۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی،طاهر علمی در همایش کوثر دبیرستان های فاطمه الزهرا و شهید رحیمی وند با بیان اینکه خودشناسی مقدمه خداشناسی است،افزود:شما دانش اموزان در هر مقطعی از سطح زندگی خود برای چرخیدن چرخ زندگییتان نیاز به خداشناسی و الگوی مناسب دارید.

وی با خاطرنشان ساختن اینکه بهترین الگو برای دختران و زنان ما حضرت فاطمه زهرا(س) می باشد،گفت:حضرت زهرا در تمام شئونات کامل و نمونه بارز یک خداشناس بودند.

علمی به عزت زن در درگاه خداوند اشاره کرد و بیان داشت:سوره ای که در قرآن به نام کوثر نازل شه نوید همین عزت بالای زن در پیش خداوند است.

معاون پرورشی استان اظهار داشت:خداوند به ما چندین گوهر داده که یکی از انها عقل است و این یعنی اینکه کارها را بدون فکر و عقل انجام ندهیم.

وی گوهر دوم را دین عنوان کرد و افزود:اگر دین خود را با آگاهی انتخاب کنیم یعنی اولین قدم برای خودشناسی را آغاز کرده ایم و اصل دین یعنی عملی که برای رضای خدا صورت بگیرد.

علمی گوهر سوم را حیا برشمرد و اذعان داشت:حیا یک امر درونی است و همه ی انسان ها آن را دارند و باید بکوشیم که در اثر بی فکری از دستش ندهیم.

معاون پرورشی و فرهنگی در پایان ضمن ابراز تاسف در خصوص افزایش بدحجابی و بالا رفتن طلاق در جامعه،اذعان داشت:اگر برای دانش اموزان دختر از همان ابتدا الگوی مناسبی همچون حضرت فاطمه(س) تعریف و شناسانده شود بسیاری از مشکلات جامعه از بین خواهد رفت.

گفتنی است در "همایش کوثر" دبیرستان های فاطمه الزهرا و شهید رحیمی وند ناحیه 4 تبریز از مقالات برگزیده با اهداء جایزه تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار