رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

بهره برداری از 27 تخت مراقبت های ویژه اقدام اساسی در نظام سلامت است

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: کمبود تخت های مراقبت های ویژه یکی از مشکلات حوزه سلامت در سطح کشور است و بهره برداری از 27 تخت مراقبت های ویژه در استان مرکزی یک اقدام اساسی در راستای طرح تحول نظام سلامت به شمار می رود.

کد مطلب: ۴۷۳۷۶۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، حسن طاهراحمدی در مراسم بهره برداری از 27 تخت مراقبت های ویژه در استان مرکزی که همزمان با 1714 تخت مراقبت های ویژه CCU و ICU در 200 شهر کشور به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور وزیر بهداشت و درمان از بیرجند برگزار می شد، افزود: این اقدام در راستای اهداف برنامه تحول نظام سلامت در چرخه درمانی سراسر کشور و استان مرکزی محقق شده است.

وی ادامه داد: از مجموع 27 تخت مراقبت های ویژه بهره برداری شده در استان مرکزی، 6 تخت در بیمارستان ولی عصر (عج) اراک، 4 تخت در بیمارستان آیت اله خوانساری اراک، 8 تخت در بیمارستان امیرالمومنین (ع) اراک، 7 تخت NICU در بیمارستان امیرکبیر اراک و 2 تخت NICU نیز در بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان خمین راه اندازی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: برای ایجاد این امکانات مراقبت های ویژه در استان مرکزی در مجموع 30 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات برنامه طرح تحول نظام سلامت سرمایه گذاری شده است.

طاهراحمدی بیان کرد: استان مرکزی با وجود واقع شدن در مسیر اصلی ارتباط شمال به جنوب کشور و درصد بالای حوادث ترافیکی 47 تخت مراقبت های ویژه برای بیماران قلبی و بدحال داشت که جوابگوی نیاز بیماران نبود و افزایش 27 تخت جدید توانست بخش بزرگی از مشکلات را در این خصوص رفع کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار