کاشت و توزیع هزار و 100اصله نهال در مدارس زاوه

در هفته درختکاری هزار و 100اصله نهال در مدارس زاوه توزیع و کاشته شد

کد مطلب: ۴۷۲۹۰۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، به مناسبت هفته ی درختکاری با حضور فرماندار ، شهردار ، ریس اداره ی آموزش و پرورش ، جمعی از مسئولین و دانش آموزان پیشتاز آموزشگاه شبانه روزی نمونه صاحب الزمان شهر دولت آباد تعداد 100 اصله نهال در کمربندی شهر دولت آباد کاشته شد.
حسن نمازی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره ی آموزش و پرورش شهرستان زاوه گفت : با توجه به فرموده ی مقام معظم رهبری که فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود و به منظور ترویج هرچه بیشتر فرهنگ درختکاری و ایجاد فضای سبز در مدارس تعداد 1100اصله نهال غیر مثمر بین مدارس شهرستان توزیع شد.
وی همچنین افزود: با توجه به هماهنگیهای به عمل آمده بین اداره ی آموزش وپرورش ، منابع طبیعی و شهرداری این تعداد نهال که از نوع سرو ، کاج ، زیتون ، اقاقیا و ...بود توسط کانون فرهنگی تربیتی نشر اندیشه به طور رایگان در اختیار مدارس گذاشته شد و در مدارس بخش مرکزی وبخش سلیمان و شهر دولت آباد غرس شد.
فرماندار ورئیس شورای آموزش وپرورش دراین مراسم گفت:درختكاری یكی از سنت های اولیای الهی است كه همه ی ما باید برای شكر گذاری از خداوند باید انجام دهیم وهوای سالم را به نسل آینده تقدیم نماییم.وی افزود نگهداری از درخت از كاشت درخت مهمتر است كه باید دانش آموزان ازدرختان نگهداری كنند.
دانش آموزان پیش آهنگ پیشتاز با شور وشوق به كاشت درخت مشغول شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار