در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

راه اندازی یک خانه امن در هر استان

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی از گسترش خانه های امن در هر استان خبر داد و گفت: حمایت از زنان آسیب دیده در سال آینده مد نظر قرار دارد.

کد مطلب: ۴۷۲۵۱۳
لینک کوتاه کپی شد

حبیب الله مسعودی فرید در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، در خصوص برنامه های معاونت اجتماعی در سال آینده اظهار داشت: مهم ترین برنامه هایی که در دستور قرار دارد، اجرای برنامه های باقی مانده از سال جاری است که در سال آینده نیز با قوت ادامه می یابد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به برنامه های این سازمان برای زنان آسیب دیده اظهار داشت: برنامه بهزیستی حمایت از زنان آسیب دیده است به ویژه زنانی که هیچ حامی ای ندارند و از خانه خارج می شوند و از آن ها تحت عنوان زنان خیابانی یاد می شود.

وی افزود: برای این دسته از زنان آسیب دیده مراکزی وجود دارد که در این مراکز مددکار و مشاور نیز حضور دارند.

مسعودی فرید در پاسخ به این سوال که چه تعداد مرکز برای ارائه خدمات به زنان آسیب دیده وجود دارد، گفت: در حال حاضر حدود 25 مرکز برای زنان آسیب دیده وجود دارد که در این مراکز قوه قضائیه نیز با سازمان بهزیستی همکاری می کند. این مراکز خانه های امن برای زنان هستند که قصد داریم در هر استان یک مرکز راه اندازی کنیم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی تصریح کرد: همچنین یکی دیگر از برنامه هایی که در حوزه آسیب های اجتماعی مد نظر ما قرار دارد بحث طلاق است که با توجه به روند افزایشی این موضوع، مراکز کاهش طلاق سازمان بهزیستی که خدمات مشاوره ای در این مراکز ارائه می شود، فعال است و این فعالیت به طور جدی در سال آینده نیز ادامه دارد.

وی همچنین درباره حمایت از کودکان آسیب دیده نیز گفت: طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان طرح در راستای برنامه حمایت از کودک و خانواده در دستور کار بهزیستی است که این طرح در سال آینده در همه استان ها تحت پوشش قرار می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار