در گفت‌وگو با پانا

فعالیت 22خانه امن برای زنان در معرض خشونت

تهران (پانا) - معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه 22 خانه امن در کشور برای زنانی که در معرض خشونت هستند فعال است، گفت توسعه این خانه‌ها با توجه به نیاز شهرها انجام می‌شود.

کد مطلب: ۸۶۶۹۴۶
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت 22خانه امن برای زنان در معرض خشونت

حبیب‌الله مسعودی فرید در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه در خانه‌های امن فقط زنانی که در خانواده تحت خشونت هستند اسکان داده می‌شوند، گفت: خانه‌های امن، اماکنی هستند که در آنها از زنان در معرض خشونت حمایت می‌شود. زنان و دخترانی که ممکن است به هر دلیلی از خانه رانده شوند یا در خانه خود از نظر خشونت در معرض خطر باشند، در خانه‌های امن اسکان داده می‌شوند.

وی تأکید کرد: در شهرهایی که خانه امن برای زنان وجود ندارد، این زنان در مراکز مداخله در بحران اورژانس اجتماعی اسکان داده می‌شوند.

مسعودی فرید درباره توسعه خانه امن در شهرهای کشور توضیح داد: سیاست سازمان بهزیستی برای توسعه کمی مراکز و خانه‌های امن بر اساس نیاز استان‌هاست به طوری که اگر در شهرها نیاز به وجود این خانه‌ها احساس شود بر اساس مطالعاتی که انجام می‌شود، این خانه‌ها ایجاد می‌شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی تصریح کرد: در خانه‌های امن، برنامه‌های توانمندسازی روانی و اجتماعی ارائه می‌شود و طی مدت اقامت زنان، مشاوره‌های مددکاری اجتماعی انجام می‌شود؛ البته سیاست بهزیستی این است که این زنان به خانواده‌های خود بازگردند اما در این حال زنانی که در خانه‌های امن اسکان داده می‌شوند، می‌توانند چهار ماه در خانه‌ها بمانند.

به گفته وی، زنان و دختران رانده شده از خانه می‌توانند با شماره تلفن‌های اورژانس اجتماعی 123 یا صدای مشاور 1480 تماس بگیرند تا در خانه‌های امن اسکان داده شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار