مدیر ستادتوانمندسازی زنان سرپرست خانوار خبر داد:

کاهش سن زنان سرپرست خانوار تهرانی به 35 سال

مدیر ستادتوانمندسازی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری تهران گفت: زمانی که کار خود را آغاز کردیم، میانگین سن زنان سرپرست خانوار تهرانی 50 سال بود اما اکنون به 35 تا 40 رسیده است.

کد مطلب: ۴۷۰۹۱۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، فهیمه پیروزفر در افتتاحیه هشتمین نمایشگاه زنان و تولید ملی که امروز با حضور برخی از اعضای شورای شهر تهران و شهرداری تهران در بوستان گفت‌وگو برگزار شد، افزود: در حال حاضر آمار زنان سرپرست خانوار به علت جدایی از همسر افزایش یافته اما آمار زنان سرپرست خانوار ناشی از فوت همسر، کاهش یافته است و با توجه به کاهش میانگین سن زنان سرپرست خانوار، تلاش کرده‌ایم که تا حد امکان مهدکودک‌هایی در مراکز مهارت‌آفرینی کوثر دایر کنیم و از ظرفیت سرای محلات بهره ببریم.

وی تاکید کرد: لازم است با عزم ملی و توان‌افزایی به وضعیت زنان سرپرست خانوار رسیدگی کنیم هرچقدر جامعه امن‌تر و مهارت اجتماعی و شغلی زنان سرپرست خانوار بیشتر باشد، آنان می‌توانند برای خود و جامعه‌شان افراد مفیدتری باشند.

مدیر ستادتوانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران با اشاره به تشکیل اتاق فکر با حضور فرزندان زنان سرپرست خانوار، گفت: با توجه به آنکه نفر اول رشته نفت دانشگاه صنعتی‌شریف یکی از فرزندان زنان سرپرست خانوار بود و در میان این فرزندان، نخبگانی از دانشگاه‌های مختلف از جمله علم و صنعت و تهران حضور دارند، اتاق فکری تشکیل داده‌ایم. علاوه بر آن با توجه به توانایی‌های فرزندان زنان سرپرست خانوار برخی از آنها به ترجمه متون تخصصی روی آورده‌اند و قصد داریم مدرسه مترجمان را راه‌اندازی کنیم.

پیروزفر با اشاره به مشارکت فرزندان زنان سرپرست خانوار در برپایی هشتمین نمایشگاه زنان و تولید ملی، گفت: 20 نفر از آنها در این کار مشارکت داشتند که هشت نفر در ساخت غرفه‌ها شرکت کردند.

مدیر ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: در نمایشگاه زنان و تولید ملی، تولیدکنندگان ایرانی پوشاک گرد هم آمده‌اند و امیدواریم که شبکه پوشاک پایدار بماند و وسعت یابد.

پیروزفر تاکید کرد: زنان سرپرست خانوار موضوع مهمی است تا زمانی که نتوانیم در سطح ملی و با زیرساخت‌های اطلاعاتی این موضوع را به طور کامل پوشش دهیم، نمی‌توانیم خود را صددرصد موفق بدانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار