دانش آموزان با عملکرد مغز انسان آشنا می شوند

دانش آموزان متوسطه سراسر کشور در «هفته آگاهی از مغز» با عملکرد مغز انسان آشنا می شوند

کد مطلب: ۴۷۰۲۳۴
لینک کوتاه کپی شد

با اجرای برنامه های گسترده ای در حوزه ترویج علوم شناختی به مناسبت «هفته آگاهی از مغز» (۸ الی ۱۴ اسفند) و با همکاری وزارت آموزش و پرورش در مدارس متوسطه کل کشور، دانش آموزان با عملکرد مغز انسان آشنا می شوند.

دکتر نادر علیرضالو عضو شورای راهبردی کمیته دانش آموزی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی و انجمن علوم اعصاب ایران در این باره گفت: با توجه به همکاری های شکل گرفته مابین ستاد توسعه علوم شناختی و وزارت آموزش و پرورش درآینده ای نزدیک با تدوین برنامه راهبردی علوم شناختی ، شاهد رشد و شکوفایی علوم شناختی در مدارس خواهیم بود.

وی افزود: از برنامه های گسترش علوم شناختی در مدارس، برگزاری آزمون ها و همایش های دانش مغزی، برگزاری کارگاههای آموزشی، نصب روزنامه های دیواری هفته آگاهی از مغز در مدارس، اعزام سفیران مغز و شناخت به مدارس و... است.

علیرضالو با توجه به برنامه هفته آگاهی از مغز، بازدید از «مجتمع آموزشی دخترانه منظومه خرد» را فرصتی برای معرفی علوم شناختی برای مدیران و دانش آموزان مدارس دانست و از تمامی علاقه مندان مخصوصا دانش آموزان و والدین آنان برای حضور پرشور در مراسم نمادین هفته آگاهی از مغز در روز ۱۳ اسفندماه جاری (پنج شنبه) از ساعت ۱۲ تا ۲۰ دعوت کرد.

وی تصریح کرد: در هفته آگاهی از مغز ، ترویج دانش علوم شناختی و نحوه استفاده همه افراد جامعه از قوای ذهنی و عملکرد شناختی با محوریت دانش آموزان متوسطه، از برنامه های اصلی این هفته می باشد.

علیرضالو افزود: آموزش و پرورش و مدارس کشور، نقطه تلاقی ترویج علوم شناختی و آگاهی از مغز به مدیران، دبیران، والدین و دانش آموزان است، لذا بدنه آموزش و پرورش از این منظر، قابلیت دسترسی به طیف وسیعی از جامعه را داراست.

این متخصص علوم شناختی تاکید کرد: با توجه به مطالعات آینده پژوهی، در چند سال آینده علوم در حوزه های نانوتکنولوژی، بایوتکنولوژی ،IT و علوم شناختی ادغام می شوند که این منجر به گسترش چشمگیر سطح ادراک و توانایی انسان برای برقراری ارتباط، بهبود سلامتی وی، تقویت امنیت ملی و اتحاد علم و آموزش خواهند شد.

وی افزود: با توجه به اینکه علوم شناختی و فناوری‌های همگرا، اثرات مهمی بر پیشرفت و توسعه آینده بشریت خواهند داشت، لذا آشنا ساختن دانش آموزان مقاطع متوسطه برای استفاده بهینه از عملکردهای شناختی مغز از یک سو، و همچنین علاقه مند کردن دانش آموزان برای ادامه تحصیل در سطوح دانشگاهی در علوم مختلف شناختی و مغز، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار