دانش آموز مشهدی تنها نماینده ایران در مسابقات دانش مغز

مشهد(پانا) - دانش آموز پایه دهم آموزش و پرورش ناحیه 4 مشهد به عنوان تنها نماینده ایران در مسابقات بین المللی دانش مغز برگزیده شد.

کد مطلب: ۸۱۴۲۶۶
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموز مشهدی تنها نماینده ایران در مسابقات دانش مغز

صفیه رکنی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه چهار مشهد، در این باره گفت: مهسا آرمان دانش آموز پایه دهم دبیرستان فرزانگان ۱ ناحیه چهار مشهد مقدس با کسب مدال طلای کشوری در مسابقات دانش مغز، به عنوان تنها نماینده ایران در این مسابقات شرکت خواهد کرد.

وی افزود: هر ساله مسابقه دانش مغز از سوی انجمن علوم اعصاب در سطح جهان بین دانش‌آموزان جهان با هدف آشنایی بیشتر آنها با مغز و بیماریهای رو به ازدیاد امروزی همچون آلزایمر و ... برگزار می‌شود.

رکنی افزود: در مرحله اول این مسابقات که در اسفند ماه برگزار شد، 30 دانش آموز نخبه برگزیده شدند و در مرحله دوم که 23 و 24 فروردین ماه جاری برگزار گردید با هم به رقابت پرداختند که نهایتاً 5 نفر موفق به کسب مدال طلا، ۱۰ نفر موفق به کسب مدال نقره و ۱۵ نفر موفق به کسب مدال برنز شدند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه چهار افزود: در مرحله نهایی این مسابقات که در دانشگاه تهران برگزار شد نیز مهسا آرمان دانش آموز نخبه پایه دهم آموزشگاه فرزانگان 1 ناحیه چهار مشهد مقدس به عنوان دارنده مدال طلای این مسابقات، مجوز حضور در مرحله بین المللی این مسابقات را کسب کرد و به عنوان تنها نماینده ایران در مسابقات جهانی 2018 دانش مغز که در برلین آلمان برگزار خواهد شد، شرکت خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار