فرماندار شیراز:

نمایندگان فرمانداری شیراز در شعب اخذ رأی مستقل عمل کنند

فرماندار شیراز بر عدم دخالت ارگان های مختلف در روند برگزاری انتخابات تأکید کرد و گفت: نمایندگان فرمانداری شیراز در شعب اخذ رأی مستقل عمل کنند.

کد مطلب: ۴۶۸۲۵۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، حیدر عالیشوندی در همایش نمایندگان فرماندار در شعبه‌های انتخابیه با اشاره به اینکه وزارت کشور مجری قانونی انتخابات است اظهار داشت: به همین دلیل تمامی مسئولان شعب انتخابیه که به عنوان نماینده فرماندار مشغول به کار هستند بدانند که هیچ فرد، ارگان و سازمانی حق مداخله در روند انتخابات را ندارد.
وی با بیان اینکه ناظران شورای نگهبان وظیفه نظارت بر عملکرد شما را دارند و حتی در آن زمان نیز نمی‌توانند مداخله داشته باشند افزود: ناظران شورای نگهبان باید اگر تخلفی هم مشاهده کردند آن را به فرمانداری اطلاع دهند.
فرماندار شیراز خاطرنشان کرد: ناظران شورای نگهبان، گروه‌ها و جناح‌های سیاسی، بازرسان وزارت کشور، نیروهای نظامی و انتظامی تحت هیچ شرایطی حق مداخله در روند انتخابات را ندارند.
عالیشوندی با بیان اینکه وظیفه همگان براساس قوانین به طور کامل مشخص شده است تصریح کرد: اولویت اول همه باید اتحاد و همدلی در شعب انتخابیه باشد زیرا باید رأی مردم توسط نمایندگان فرمانداری جمع‌آوری و شمارش شود و باید مراقب حق‌الناس بود.
وی خطاب به نمایندگان فرمانداری شیراز در شعب اخذ رأی گفت: همگان باید بدانید که با وجود رسانه‌ها و فضای مجازی هیچ حرکتی از دید مردم دور نمی‌ماند و به طور حتم مردم و صاحبان رای در خصوص تمامی رفتار ما قضاوت می‌کنند.
فرماندار شیراز عنوان کرد: نمایندگان فرماندار در تمامی شعب اخذ رأی مسئول تعرفه‌های رأی هستند و باید مازاد تعرفه‌ها، مهر و مدارک را پس از انجام انتخابات تحویل دهند.
عالیشوندی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی وظیفه حفظ امنیت در شعب انتخابیه را دارد بیان کرد: مسئولان شعب انتخابیه باید تا آخرین لحظه مراقب باشند و با استفاده از دو نماینده خود بیرون شعب را نیز کنترل کنند که در این راستا نیروی انتظامی وظیفه حفظ امنیت را بر عهده دارد اما اجازه تصمیم‌گیری، مداخله و جهت‌دهی ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار