کاهش ارزش شاخص سهام بورس لندن متاثر از «برگزیت»

شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن در پایان معاملات روز پنجشنبه، متاثر از احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ( برگزیت) بار دیگر روندی کاهشی یافت.

کد مطلب: ۴۶۵۸۲۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، ارزش شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن که در آن در هر روز کاری سهام 100 شرکت مهم و بزرگ انگلیس ازنظر ارزش بازاری سهام ثبت شده در بورس، ارزش گذاری و خریدوفروش می شود عصر روز پنجشنبه با کاهشی 1 درصدی مواجه شد.
شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن پس از چند روز روند افزایشی، با 58 واحد کاهش، به 5 هزار 971 واحد رسید.
به گفته تحلیل گران، علاوه بر کاهش سهام شرکت های معدنی همچون انگلوآمریکن، بحث خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و برگزاری همه پرسی دراین خصوص نیز فشار روانی زیادی بر بورس لندن وارد کرده است.
در جریان نشست دو روزه رهبران اروپایی که عصر امروز ( پنجشنبه )در بروکسل گشایش یافت، قرار است بازنگری در روابط انگلیس با اتحادیه اروپا و پیشنهادهای اصلاحی لندن در این اتحادیه به بحث گذشته شود.
در همین حال هر بشکه نفت خام سبک برنت دریای شمال نیز در معاملات در عصر روز پنجشنبه در بازار لندن با 20 سنت افزایش به 34.70دلار رسید.
به گزارش منابع انگلیسی، بهای نفت شاخص آمریکا، 'وست تگزاس اینترمیدییت '( دبلیوتی آی ) نیز عصر روز پنجشنبه با 32 سنت افزایش، به 30.98دلار رسید.
به گفته تحلیل گران افزایش قیمت نفت خام در بازارهای جهانی، متاثر از استقبال ایران از توافق نفتی اخیر روسیه، عربستان، قطر و ونزوئلا در دوحه برای ثابت نگه داشتن سطح صادرات نفت خام به میزان ماه ژانویه گذشته بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار