مرگ 118 موتور سوار مازندرانی در سال جاری

مدیر كل پزشكی قانونی مازندران گفت: در ده ماهه سال جاری تعداد 623 نفر در حوادث رانندگی كشته شدند كه از این تعداد 118 نفر موتور سوار هستند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 19 درصد کاهش داشت.

کد مطلب: ۴۶۴۵۷۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، علی عباسی ضمن اعلام این خبر تصریح كرد: بر اساس آمار مراکز ساری با تعداد 22 نفر ، بابل با 18 و بهشهر با 17 نفر بیشترین شهر و نور و فریدونکنار هر کدام با تعداد یك نفر كمترین تلفات موتور سوار در آن به ثبت رسید.

وی افزود: بیشترین فوتی در ماه های تیر و مرداد هر کدام با 18مورد بیشترین و كمترین آن با تعداد 4 نفر در آبان ماه ثبت شده‌ است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تصریح کرد: بیشترین گروه سنی كه مرگ موتور سوارها در آن اتفاق افتاده، گروه سنی 21 تا 30 سال با آمار31 فوتی است و بعد از آن گروه سنی 11 تا 24 سال با 19 فوتی در رتبه بعدی قرار دارد.

وی با اشاره به فوت تعداد 85 نفر از موتور سواران در محور برون شهری و روستایی افزود :تعداد 87 درصد (103نفر) راننده موتور و 13 درصد (15نفر) سرنشین موتور هستند.

عباسی در ادامه افزود: شایعترین علت مرگ موتورسوران در تصادفات، ضربه مغزی و عوارض ناشی از آن و سپس خونریزی وسیع، صدمات و شكستگی های متعدد از عوامل دیگر منجر به مرگ در موتورسواران در نه ماهه سالجاری بوده كه امید می رود با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از كلاه ایمنی شاهد كاهش چشمگیر آن باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار