معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی:

همکاری نهاد های مختلف لازمه دستیابی به محله، خانه و مدرسه امن است

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی گفت: لازمه دستیابی به محله، خانه و مدرسه امن مشارکت و همکاری نهادهای دولتی و غیر دولتی در امر پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

کد مطلب: ۴۶۳۸۸۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان غربی، " ولی حسینی" معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی پیش از ظهر امروز در جلسه مدرسه پویا، محله امن اظهارداشت: تحصیل، تهذیب و ورزش از مهم ترین مطالبات مقام معظم رهبری است که مانیز تلاش می کنیم تا در امر ورزش مدارس پوشش صد درصدی داشته باشیم.

وی افزود: بر اساس مبانی مندرج در سند تحول بنیادین تمامی دستگاه هاو نهادهای دولتی و غیر دولتی باید آموزش و پرورش را در جهت دستیابی به حیات طیبه یاری نمایند.

حسینی با بیان اینکه محور فعالیت های مدارس را باید بر اساس علم، ایمان و تفکر پیاده کنیم تا بتوانیم به نتایج مطلوبی دست یابیم، گفت: با مشارکت نهاد و دستگاه های مختلف می توان انواع آسیب های اجتماعی را شناسایی و در صدد پیشگیری از آن برآییم.

وی با اشاره به اینکه نقشه خطر پذیری با شناسایی 8 آسیب مهم ایجاد شده است، ادامه داد: مدرسه پویا، محله امن امسال به صورت پایلوت در 4 مدرسه شهرستان ارومیه اجراشده است.

معاون معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی با اشاره به طرح شاداب سازی اماکن اضافه کرد: 248 هزار نفر روز در قالب 72 باب سالن ورزشی سرپوشیده مشغول انجام فعالیت های ورزشی هستند.

"محمد مجرد" رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه نیز در این برنامه اظهار داشت: تعلیم و تربیت اصلی ترین رسالت آموزش و پرورش است که این نهاد با انواع مختلف پدیده های اجتماعی در بین جوانان مواجه است که وظیفه دیده بانی از این مخاطرات را بر عهده دارد.

گفتنی است "دربان" دبیر کمیته فرهنگی، پیشگیری از اعتیاد استان نیز در این برنامه به ارائه آمارهایی در خصوص میزان استفاده از مواد مخدر، جنگ نرم وانواع آسیب های اجتماعی پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار