راه اندازی پلاسما فرزیس درمانی دراستان البرز

روابط عمومی سازمان انتقال خون البرز از راه اندازی پلاسما فرزیس درمانی دراستان خبر داد.

کد مطلب: ۴۵۹۸۷۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا ، دکترحسینی مدیرکل اداره انتقال خون استان البرزبا بیان اینکه یکی از نیازهای مهم بیماران در استان، پلاسما فرزیس درمانی است، خاطرنشان کردند، در راستای توسعه وارتقاء خدمت رسانی به همشهریان البرزی ونیز پاسخگویی به این نیاز مهم بیماران ، با پیگیریهای بعمل آمده پلاسما فرزیس درمانی توسط انتقال خون استان البرز راه اندازی و هم اکنون به بهره برداری رسیده است .

ایشان در ادامه افزودند : پلاسما فرزیسفرایند درمانی است که جهت خارج ساختن آنتی بادیهای زیان بار ویا مواد مضر درخون بیمار استفاده میشود.دراین روش درمانی که با تجویز پزشکان معالج برای برخی از بیماران توصیه میشود ، مقداری از پلاسمای بیمار خارج شده وبقایای سلولهای خونی به همراه مایعات تزریقی مناسب به وی بازگردانده میشود .

گفتنی است بیماران نیازمند پلاسما فرزیس در استان البرز، تاکنون مجبور بوده اند برای دریافت این خدمت به استان تهران مراجعه نمایند. همچنین با توجه به تصویب تعرفه خدمات انتقال خون وتقبل هزینه ست های مربوط به این خدمت توسط بیمه ها ، هزینه پرداختی بیماران به شدت کاهش یافته است .

درحال حاضر پلاسما فرزیس در استانبا تهیه یک دستگاه و با حضورکارشناسان انتقال خون البرز بر بالین بیماران ، به بهره برداری رسیده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار