معاون وزیر جهاد کشاورزی:

92 درصد زعفران جهان در ایران تولید می شود

خبرگزاری پانا: معاون وزیر کشاورزی گفت: سال گذشته در مجموع 254 تن زعفران در کشور تولید شد که استان خراسان رضوی با تولید 196 تن زعفران یعنی (77 درصد)، مقام نخست را به خود اختصاص داد

کد مطلب: ۴۵۸۲۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانابه نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، ناصر توکلی با اعلام این خبر افزود: استان خراسان جنوبی نیز با تولید 47 تن زعفران یعنی 18 درصد از کل میزان تولید مقام دوم تولید کنندگان کشور را کسب کرد.

وی اظهارداشت: همچنین استان های یزد، خراسان شمالی، فارس، اصفهان و کرمان حدود 10 تن تولید (4 درصد) کرده و سایر استان های کشور نیز یک درصد زعفران کشور را تولید می کنند.

معاون تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: در زمان حاضر 73 هزار و 119 هکتار از اراضی کشور زیر کشت محصول زعفران قرار دارد.

به گفته توکلی، از مجموع اراضی کشور، 57 هزار و 275 هکتار یعنی (78 درصد) در استان خراسان رضوی، 12 هزار و 990 هکتار (18 درصد) در استان خراسان جنوبی و دو هزار و 290 هکتار (3 درصد) در استان های یزد، خراسان شمالی، فارس، اصفهان و کرمان و حدود یک درصد در سایر استان ها زیر کشت زعفران است.

وی گفت: پیش بینی می شود امسال 290 تن زعفران در کشور تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه شود که به طور قطع بخش عمده تولید سال جاری نیز مربوط به استان خراسان رضوی خواهد بود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: هم اکنون ایران با 254 تن تولید بزرگترین تولید کننده زعفران در جهان است به طوری که سال گذشته مجموع تولید زعفران در جهان 274 تن بوده که 92 درصد آن را ایران و هشت درصد آن را سایر کشورهای جهان تولید کرده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار