طرح اکرام ایتام موفق ترین طرح کمیته امداد است

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه اجرای طرح اکرام ایتام یکی از قدیمی و موفق ترین طرح های این نهاد است گفت: موفقیت این طرح نتیجه مشارکت فعال خیران و حامیان سخاوتمند است.

کد مطلب: ۴۵۷۳۰۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان غربی، مهندس سید پرویز فتاح درجلسه شورای مدیران استان آذربایجان غربی با بیان اینکه مشارکت های مردمی پایه های محکم کمیته امداد هستند،گفت:ما باید این پایه ها را حفظ کنیم، چرا که مردم خیر و نیکوکار کشورمان ظرفیت های بالقوه زیادی برای کمک به نیازمندان دارند لذا باید از ظرفیت آنها به نفع نیازمندان استفاده کنیم.

وی با اشاره به طرح های حمایتی کمیته امداد، دیدار با مددجویان و جویا شدن احوال آنان را سفارش مقام معظم رهبری خواند و گفت: تاثیر این اقدام و بازدیدها در رفع مشکلات محرومان بسیار بالا است و باید از این امکان حداکثر بهره گیری صورت گیرد.

رئیس کمیته امداد، همچنین با تاکید بر ضرورت حفظ عزت نفس مددجویان ، طرح اکرام ایتام را موفق ترین و کم هزینه ترین طرح حمایتی این نهاد دانست و خاطرنشان کرد: استقبال مردم از طرح اکرام ایتام بسیار چشمگیر است و باید برای اجرای گسترده این طرح اقدامات بیشتری صورت گیرد.

فتاح درادامه افزود: استان آذربایجان غربی در حوزه زکات بسیار خوب حرکت کرده بطوری که هر ساله شاهد افزایش پرداخت زکات در این منطقه از سوی مردم مومن و متعهد هستیم.

وی با بیان اینکه هر استان با توجه به شرایط منطقه ای دارای مشکلات خاص خود است تاکید کرد: استان ها باید برای رفع مشکلات محرومان، ظرفیت های منطقه را شناسایی و آنان را درمان کنند.

رئیس کمیته امداد همچنین در دیدار با استاندار آذربایجان غربی گفت: با توجه به تعامل خوب استاندار آذربایجان غربی، در نظر داریم با برنامه ریزی های دقیقی که صورت گرفته این استان را در حوزه اشتغالزایی سرآمد سایر استان های کشورمعرفی کنیم. طرح" هر استان یک شهر" طرحی است که براساس آن از هر استان یک شهری انتخاب می شود و در آن بیکاری مددجویان مستعد اشتغال با ایجاد فرصت های شغلی به صفر خواهد رسید.

فتاح با تاکید براینکه اشتغال پایدار درمان اصلی مشکلات مددجویان است از حمایت و مساعدت های دولت در این حوزه تقدیر کرد و افزود: رویکرد اصلی کمیته امداد، توانمندسازی افراد تحت پوشش و کمک به خوداتکایی آن‌ها است تا بتوانند از چرخه حمایتی این نهاد خارج شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار