شالیکاران اقدامات لازم را برای شروع سال زراعی جدید انجام دهند

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار تالش گفت : شالیکاران اقدامات لازم را برای شروع سال زراعی جدید انجام دهند.

کد مطلب: ۴۵۶۱۳۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان،سیدحمید موسوی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان گفت: بررسی وضعیت چاهها و انهار آبی کشاورزی از مهمترین وظایف در این حوزه است و متولیان امور از هم اکنون باید به فکر رفع مشکلات آبیاری اراضی شالیکاری باشند.
وی با تاکید بر لزوم بازدید از سر دهنه های کشاورزی و رفع مشکلات موجود گفت : از هم اکنون بایستی مشکلات را شناسایی کرده و راهکار های عملی برای کاهش آن را اجرایی کرد.
معاون فرماندار تالش همچنین خطاب به شالیکاران گفت: شالیکاران باید بتوانند شخم زمستانه را به موقع انجام دهند تا بازدهی کشت برنج افزایش یابد.
وی ادامه داد: هر قدر بتوانیم آب را سریع تر به مزارع برسانیم در تابستان کمتر با چالش های آب مواجه می شویم و برداشت محصول برنج زودتر انجام می گیرد.
موسوی تامین آب کشاورزی تالش را از آب های جاری و سفره های زیر زمینی بیان کرد و یادآور شد: به همین دلیل امسال باید یک ماه زودتر آب را به مزارع برسانیم تا کشت و کار مردم به موقع انجام شود.
وی لایروبی انهار را مهم دانست و خاطرنشان کرد: سال های گذشته اهالی خودشان با همیاری یکدیگر لایروبی انهار را انجام می دادند اما اکنون این فرهنگ ضعیف شده است.
مدیر جهاد کشاورزی تالش نیز از آغاز عملیات شخم زمستانه در شالیزارهای این شهرستان خبر داد.
علی موسوی گفت : تاکنون در 50 هکتار از شالیزارهای شهرستان شخم زمستانه انجام شده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 10 درصد افزایش را نشان میدهد.
سید علی موسوی افزود : استفاده بهینه از نزولات آسمانی ، از بین بردن پناهگاه علفهای هرز و آفات و امراض برنج ، سهولت آماده سازی زمین در بهار ، صرفه جویی در مصرف آب ، افزایش محصول و کاهش هزینه تولید از مزایای شخم زمستانه شالیزارها است.
شهرستان تالش 16 هزار هکتار شالیزار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار