حفظ طبیعت عامل ادامه حیات انسان هاست

صبح امروز گروهی از دانش آموزان ابتدایی دبستان پسرانه شاهد بعنوان دوستداران طبیعت، در یک اقدام پسندیده، با حضور در پارک جنگلی دانشجو، اقدام به پاکسازی محیط زیست این منطقه نمودند.

کد مطلب: ۴۵۲۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از سمنان، میرعماد مدیر دبستان شاهد دامغان، در بین دانش آموزان عنوان کرد: رها کردن زباله در دامان طبیعت، به تهدیدی جدی برای محیط زیست و طبیعت تبدیل شده است .

وی افزود: زباله هایی که به راحتی، با سرعت زیاد و در مدت زمان اندک در طبیعت رها می‌گردد، به پسماندهایی تبدیل می‌شود که زمانی بس دراز، محیط زیست و منابع آن را در معرض تهدیدات و خطرات متعدد قرار می‌دهند .

مدیر دبستان پسرانه شاهد دامغان گفت: امروزه حجم قابل توجهی از زباله­ ها را مواد غیر قابل بازگشت به طبیعت تشکیل می­دهد که در صورت رها سازی در طبیعت، ممکن است تا صدها سال به همان شکل باقی بماند.

میرعماد یادآوری کرد: همایش میدانی پاکسازی محیط زیست در پارک جنگلی دانشجو، از ورودی این پارک آغاز گردید و بعد از پاکسازی اطراف آن در همان محل پایان یافت.

وی ضمن تاکید بر لزوم حفظ محیط زیست و پرهیز از رها کردن زباله‌ها در دامان طبیعت، گفت: در حوزه‌های زیست محیطی بیش از هر چیزی نیاز به فرهنگ‌سازی و آموزش داریم و از صمیم قلب امیدوارم که انشاالله همه ما با حساسیت نشان دادن نسبت به بهداشت محیط زیست و بی‌تفاوت نبودن به طبیعت پیرامونمان، از جفا کردن در حق آیندگان و فرزندان خود بپرهیزیم. و از همین سن باید به دانش آموزان یاد داد که در حفظ محیط زیست کوشا باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار