ایجاد کریدورهای گردشگری موجب تحول در اقتصاد جوامع محلی گیلان می شود

رشت (پانا) - مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان اعلام کرد ایجاد کریدورهای گردشگری موجب رونق و تحول در اقتصاد جوامع محلی استان خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۳۰۴۷۳
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد کریدورهای گردشگری موجب تحول در اقتصاد جوامع محلی گیلان می شود

به گزارش ایرنا، یونس رنجکش اظهار کرد: احیای بافت سنتی، حفظ طبیعت، توسعه محلی، پویایی کسب و کارها، اشتغالزایی و تقویت بوم گردی از جمله مزایایی است که با ایجاد کریدورهای گردشگری می توانیم به اهداف مورد نظر برای رونق اقتصادی و نشاط اجتماعی و تقویت جوامع محلی دست یابیم.
وی افزود: به طور مثال؛ کریدور گردشگری دیلمان به‌عنوان یکی از طرح‌های مهم در ایجاد تحول با اهداف مورد نظر فرصتی است که از یک سال پیش با جدیت پیگیری و اتفاق های خوبی نیز در این زمینه در حال وقوع است.

وی گفت: این طرح با همکاری وزارت کار و رفاه اجتماعی و با ایجاد دبیرخانه ای زیر نظر شورای راهبردی متشکل از دستگاه های اجرایی با پیگیری استانداری گیلان، در حال انجام است.
وی آموزش جوامع محلی در برخورد و تعامل و رفتار با گردشگران، شیوه های راه اندازی کسب و کارها، توجه به احیای سنت ها و مشاغل بومی، حفظ محیط زیست و تقویت بوم گردی، برگزاری آیین ها و جشنواره های بومی و محلی، شناسایی و دعوت از سرمایه گذاران و پرداخت تسهیلات برای طرحهای اشتغالزایی روستایی را از جمله اقداماتی خواند که توسط دبیرخانه این کریدور و با پیگیری های شورای راهبردی انجام می شود.
مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان افزود: این کریدور هم اکنون از مسیر شهرستان رودبار تا شهرستان سیاهکل را در بر می گیرد که دارای جاذبه های مختلف طبیعی و بوم گردی هستند.
رنجکش خاطرنشان کرد: راه اندازی مسیرهای دیگر گردشگری با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی و پیوستگی فرهنگ و آداب نواحی مختلف گیلان نیز می تواند در توسعه گردشگری پایدار در استان کمک کند.
مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان تصریح کرد: تلاش داریم با توجه به تجربیات این کریدور با همکاری فعالان اجتماعی و فرهنگی منطقه با هدف تسهیلگری در کارآفرینی های مبتنی بر گردشگری الگویی مناسب برای رونق صنعت گردشگری در استان فراهم شود.

گیلان به‌دلیل برخورداری از جاذبه های طبیعی و گردشگری بی شمار سالانه میزبان میلیون ها گردشگر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار