معاون وزیر اقتصاد به پانا خبر داد:

طراحی مدل تامین مالی جدید در بخش نفت و گاز/شرکت‌های بزرگ نفتی پیمانکار دست دوم پروژه‌ها می شوند

خبرگزاری پانا: معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی از طراحی مدل تامین مالی جدیدی در بخش نفت و گاز کشور خبر داد و افزود: با طراحی این مدل تامین مالی شرکت های بزرگ نفتی بین المللی در پروژه های نفتی کشور ،پیمانکار دست دوم و چندم خواهند شد.

کد مطلب: ۴۴۸۵۰
لینک کوتاه کپی شد

بهروز علیشیری درگفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا، اظهار کرد: برپایه تحریم ها فشارهای فرا قطعنامه ای بر شرکت های بزرگ نفتی وارد شده و با استفاده از شیوه های ترغیب ،ارعاب و فشار از حضور شرکت های بزرگ نفتی برای سرمایه گذاری در پروژه های نفتی سودآور نفت وگاز کشور جلوگیری می شود .

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی عنوان کرد: وزارت نفت با طراحی مدل های جدید تامین مالی تلاش کرده است تا خلاء وجود این شرکت ها را برطرف کنند که دستاورد و انقلابی بزرگ در بخش نفت و گاز بوده که به برکت تحریم ها حاصل شده است .

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت پیمانکاران و سرمایه گذاران و تجهیز منابع داخلی برای کار در حوزه های درون چاهی و سرچاهی ،آف شور و آن شور بسیار بالاست که کمک می کند تا حوزه ای که بخش عمده از درآمدهای کشور به آن اتکا دارد ،تامین مالی شود.

علیشیری اظهار کرد: با طراحی این مدل تامین مالی شرکت های بزرگ نفتی بین المللی در پروژه های نفتی کشور پیمانکار دست دوم و چندم خواهند شد.

رییس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی اظهار کرد: در بخشی از حوزه های درون چاهی درگذشته اتکای صرف به برخی از شرکت های بزرگی چند ملیتی وجود داشت که ظرفیت به وجود آمده که هم از توان داخلی و هم برخی از شرکت های خارجی استفاده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار