برگزاری دوره آموزشی مدیریت پیشگیری از وقوع جرم

با هماهنگی به عمل آمده با دادگستری خوزستان، دوره آموزشی مدیریت پیشگیری از وقوع جرم در معاونت تربیت بدنی اداره کل آموزش وپرورش استان برگزار شد.

کد مطلب: ۴۴۸۲۰۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خوزستان ، با هماهنگی به عمل آمده با دادگستری خوزستان دوره آموزشی مدیریت پیشگیری از وقوع جرم ، در روزهای 17 و18 دی ماه 94 در سالن جلسات معاونت تربیت بدنی اداره کل آموزش وپرورش استان برگزار شد.

در این دوره کارشناسان سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی نواحی 1 و 4 اهواز و همکاران حوزه ستادی حضور داشتند که یار احمدی از مشاوران برجسته استان در این دوره آموزشی در خصوص مدیریت پیشگیری از وقوع جرم نکات لازم را بیان نمود.

وی ضمن بیان بحث پیشگیری با تأکید بر رویکرد جدید پیشگیری رشد مدار،اظهار نمود: این رویکرد ،آموزش مهارتهای « خود مراقبتی » به تناسب دوره های رشدی به کودکان و نوجوانان است و در آن ،تغییرات جسمی و روانیِ اجتماعی کردن کودکان و نوجوانان در دوره های مختلف سنّی مورد توجه است وبه همین دلیل میزان کارایی آموزش های پیشگیرانه و خود مراقبتی از این طریق افزایش پیدا می کند.

یاراحمدی در ادامه با بیان مثالهایی در رده های مختلف سنّی ،انواع مهارتهای خود مراقبتی را تشریح نمود همچنین مطالب لازم در زمینه خانواده ،اهمیت و کارکرد ازدواج، عوامل استحکام وتضعیف خانواده و راهنمای ایمن سازی خانواده از آسیب ها را بیان کرد.

گفتنی است: در این دوره ، مهندس امانت بهبهانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان خوزستان نیز ضمن تشکر از اقدامات وبرنامه های آموزش وپرورش در زمینه آموزش مهارتهای فردی واجتماعی گفت: آموزش وپرورش بهترین بستر برای آموزش به دانش آموزان وخانواده هاست لذا خواستار هماهنگی وهمکاری بیشتری هستیم و لزوم افزایش چنین آموزشهایی برای نوجوانان، جوانان وخانواده ها بسیار ضروری است.

شایان ذکر است: اباذر فاضل پور رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش وپرورش خوزستان نیز در این دوره گفت: تربیت نیروی متخصص وانتقال آگاهیها ی لازم به دانش آموزان وخانواده ها وکارکنان در مورد پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی از اهداف این دوره است و برگزاری این دوره ها باعث افزایش « تاب آوری» افراد جامعه در وقوع جرم می شود ومهارتهای لازم را کسب می نمایند.

لازم به ذکر است: به شرکت کنندگان این دوره گواهی 16ساعته آموزش ضمن خدمت اهداء خواهد شد و این دوره در روزهای 24 و25 دی 94 و یکم و دوم بهمن 94 نیز برگزار خواهد شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار