شهردار اردبیل خبرداد:

احداث خانه کودک در اردبیل

شهردار اردبیل از احداث خانه کودک در یکی از مناطق شهرداری اردبیل باهدف ارائه برنامه‌های فرهنگی برای کودکان زیر شش سال خبر داد.

کد مطلب: ۴۴۷۹۳۶
لینک کوتاه کپی شد

حمید لطف‌اللهیان در گفت وگو با خبرنگار پانا در پاسخ به اینکه چرا طرح احداث فرهنگسرا در مناطق چهارگانه اردبیل هنوز به اجرا درنیامده است، تصریح کرد: به‌جای فرهنگسرا احداث خانه شهروند را برنامه‌ریزی کردیم.

وی افزود: قرار است در هر یک از مناطق شهرداری یک خانه شهروند ایجاد شود و برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی به ساکنان مناطق پیاده کند.

شهردار اردبیل متذکر شد: جهت تأمین نیاز کودکان نیز به‌صورت آزمایشی دریکی از مناطق اردبیل خانه کودک راه‌اندازی می‌شود تا در ادامه درصورتی‌که خروجی مطلوبی داشته و مورد استقبال بود در سایر مناطق نیز احداث شود.

لطف‌اللهیان هدف ایجاد خانه کودک را ارائه برنامه‌های فرهنگی و آموزش شهروندی از سنین پایین عنوان کرد و افزود: درعین‌حال احداث قرائت‌خانه در مناطق کم برخوردار را باهدف توسعه فضاهای فرهنگی سطح شهر در نظر داریم.

وی ارتقا سرمایه اجتماعی در شهر را ضروری دانست و تأکید کرد: اینکه فعالیت شهرداری به امور عمرانی محدود باشد صحیح نیست و لازم است در ارتقا سرمایه اجتماعی و فرهنگی شهر نیز اقدام شود.

شهردار اردبیل تصریح کرد: ایده‌های قابل‌توجهی در شهرداری مطالعه شده و بااین‌وجود در برخی مواقع محدودیت اعتباری مانع از اجرای آن می‌شود.

لطف‌اللهیان با تأکید به اینکه بودجه سال آینده عملیاتی و توسعه محور خواهد بود، ابراز امیدواری کرد بتوان در راستای توسعه فرهنگی شهر برنامه‌های مؤثر اجرا کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار