استاندار زنجان:

بکارگیری ظرفیت های مردمی برای برگزاری جشن های پیروزی انقلاب اسلامی

استاندار زنجان گفت: با توجه به ماهیت مردمی بودن انقلاب اسلامی، باید در برگزاری جشن های پیروزی انقلاب اسلامی به حتم ظرفیت های مردمی به کار گرفته شود.

کد مطلب: ۴۴۷۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از زنجان، ظرفیت های مردمی برای برگزاری جشن های پیروزی انقلاب اسلامی به کار گرفته شود

"جمشید انصاری" روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان زنجان افزود: ستاد برگزاری برنامه های دهه فجر در سطح کشور به تبع آن در استان زنجان تشکیل شده است و مسئولیت دبیرخانه آن بر عهده شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است .

وی یاد آورشد: بزرگترین جشن های ایران اسلامی برای تکریم و بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی در هر سال، برگزاری جشن های دهه فجر است .

انصاری با بیان اینکه این جشن ها اهداف مشخصی را دنبال می کنند، اظهار کرد: مهمترین این اهداف زنده کردن نام و یاد شهیدان انقلاب اسلامی و امام شهدا و تجدید میثاق با آرمان های آنهاست .

استاندار زنجان گفت: حضور همه مردم موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد و امروز باید آرمان ها و اهداف این انقلاب و تاثیر آن در جامعه تبیین و رشادت های شهدا و رهنمودهای پیامبر گونه امام خمینی(ره) برای پیروزی آن بیان شود .

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که مسئولان به دنبال این هستند که این جشن ها تداوم پیدا کند و این نظام به دست صاحب اصلی خود برسد باید از فرصت موجود در دهه فجر برای بیان مجدد آرمان ها و تقدیر و تجلیل از مقام شهدا استفاده کرد .

انصاری ادامه داد: با این اهداف فعالیت ستاد بزرگداشت دهه فجر آغاز شد و تمام دستگاه های موثر به عضویت آن درآمدند و جلسات هماهنگی آن برگزار شد .

استاندار زنجان گفت: از هم اکنون برنامه های اجرایی برای بزرگداشت جشن پیروزی انقلاب آماده شده است و برنامه های تکمیلی نیز آماده و اعلام می شود .

وی بر لزوم همکاری و مشارکت تمام مدیران برای برگزاری هرچه با شکوهتر این جشن ها تاکید کرد و افزود: از سال های گذشته بر لزوم برگزاری مردمی جشن های دهه فجر تاکید شده و بار دیگر نیز بر همین موضوع تاکید می شود .

انصاری یادآورشد: این ملت ایران بودند که انقلاب کردند و با حضور قدرتمندانه خود آن را به پیروزی رساندند و امروز نیز ذینفعان اصلی آن همین مردم هستند و دستگاه های اجرایی باید برای مردمی تر شدن جشن های پیروزی کمک کنند .

استاندار زنجان با بیان اینکه در دو موقعیت از سال عملکرد نظام در حوزه عمرانی و اجرایی مورد بهره برداری قرار می گیرد، گفت: یکی از این مناسبت ها هفته دولت و دیگری دهه فجر است .

وی خواستار اعلام طرح های قابل بهره برداری از سوی دستگاه های اجرایی به ستاد بزرگداشت دهه فجر شد و ابراز امیدواری کرد، طرح های بیشتری در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد و مردم از منافع آن منتفع شوند .

انصاری به نزدیک بودن دهه فجر به زمان آغاز تبلیغات انتخاباتی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و از آغاز تبلیغات نامزدهای مجلس خبرگان رهبری بلافاصله پس از 22 بهمن خبر داد .

استاندار زنجان با بیان اینکه یک هفته پس از 22 بهمن نیز تبلیغات انتخاباتی نامزدهای مجلس شورای اسلامی آغاز می شود، گفت: به حتم محافل و مجالسی که برای دهه فجر برگزار می شود، طبیعی است که فرصت مغتنمی برای پیشبرد اهداف آنان خواهد بود .

وی جشن های دهه فجر را فرصتی برای تقویت وحدت و یکپارچگی در بین مردم و تجدید عهد با انقلاب و آرمان های آن برشمرد و تاکید کرد: نباید نقض غرضی در جریان تبلیغ و معرفی کاندیداها با اهداف انقلاب اسلامی وجود باشد که یکپارچگی ملت مخدوش شود .

انصاری بر لزوم برگزاری هرچه باشکوه راهپیمایی 22 بهمن تاکید کرد و آن را نقطه اوج حضور مردم در دهه فجر برشمرد .

استاندار زنجان گفت: طی 37 سال گذشته همواره نظام جمهوری اسلامی موفق شده است با حضور گسترده مردم در این راهپیمایی از بسیاری از گردنه های تاریخی و مشکلات به سادگی عبور و حتی خلل های ایجاد شده را جبران کند .

وی اظهار کرد: همه مسئولان باید طی یک ماه باقی مانده تا برگزاری راهپیمایی 22 بهمن، مردم را برای حضور حماسی و با شکوه در این راهپیمایی تشویق کنند .

** دستگاه های اجرایی ضوابط قانونی برای مصرف انرژی را رعایت کنند

استاندار زنجان گفت: دستگاه های اجرایی ضوابط قانونی ابلاغ شده برای صرفه جویی در مصرف انرژی را رعایت کنند تا به این طریق زمینه قطع برق واحدهای تولیدی فراهم نشود .

انصاری افزود: لزومی ندارد که دستگاه های اجرایی ضوابط قانونی را در صرفه جویی انرژی در هنگام برودت هوا رعایت نکنند و در آن زمان شرکت گاز اقدام به قطع گاز واحدهای تولیدی به خاطر کمبود انرژی کند .

وی یادآورشد: با تعطیلی هر واحد صنعتی، کارگران آن نیز به اجبار خانه نشین می شوند و این موضوع تبعات خاص خود را به دنبال دارد .

استاندار زنجان از اعزام تیم بازرسی از سوی استانداری و شرکت گاز برای بازدید از موتورخانه ها و سیستم گرمایشی دستگاه های اجرایی خبر داد و صرفه جویی این دستگاه ها را موجب کاهش میزان مصرف انرژی در زمان برودت هوا تا سقف هفت میلیون متر مکعب برشمرد .

وی اظهار کرد: حداکثر میزان مصرف گاز طبیعی در شرایط برودت هوا، 9 میلیون متر مکعب گزارش شده است که در صورت رعایت نکات ضروری می توان از این میزان مصرف کاست .

انصاری خاطر نشان کرد: دمای هوا در دستگاه های اجرایی و مشترکان خانگی، 18 تا 22 درجه سانتی گراد است و رعایت این موضوع می تواند موجوب صرفه جویی در مصرف انرژی شود .

استاندار زنجان به وضعیت گازرسانی به روستاها در سطح این استان اشاره کرد و گفت: در سال 92، زنجان در بین 9 استان پیرامون خود رتبه هشت را داشت اما طی دو سال گذشته با افزایش سطح گازرسانی به روستاها، هم اکنون ضریب پوشش این سوخت در سطح روستاهای استان به 60 درصد رسیده است .

وی میزان پوشش گاز روستایی در سال 92 را 34 درصد عنوان کرد و افزود: امروز این میزان پوشش در سطح روستاهای زنجان یک درصد بیش از میانگین کشوری است.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار