به مناسبت هفته سواد آموزی

مدیر کل آموزش و پرورش قم با رئیس جامعة المصطفی(ص) دیدار کرد

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم به مناسبت هفته نهضت سواد آموزی با حضور در مرکز جامعة المصطفی العالمیه با آیت الله اعرافی دیدار کرد.

کد مطلب: ۴۴۱۸۹۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از قم، حمیدرضا شیخ الاسلام به همراه حجت الاسلام قاسمی نیا معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم روز شنبه همزمان با هفته سواد آموزی با آیت الله اعرافی رئیس جامعه المصطفی العالمیه دیدار کردند.

ارائه گزارشی از وضعیت کنونی آموزش و پرورش استان و تلاش ها و پیشرفت های صورت گرفته در عرصه های آموزشی، تربیتی و ... طی سال های گذشته تاکنون و نیز وضعیت سواد آموزی استان از بخش های این دیدار بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی گفت: با تلاش همکاران فرهنگی 300 شعبه اخذ رای در واحدهای آموزشی قم مستقر می شود.

آیت الله علیرضا اعرافی نیز در این دیدار با بیان اینکه حجم کار آموزش و پرورش بسیار بالاست، افزود: آموزش و پرورش قلب تپنده یک کشور است و موفقیت های ارزشمندی که با توجه به حجم کاری در استان انجام شده است جای قدردانی دارد.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش استان قم دارای مدیریتی مقبول و پسندیده و آشنا به مسائل قم است که توانسته در سایه همدلی تمامی مجموعه خود، خدمات ارزشمندی را برای استان به ارمغان آورد

وی در ادامه به نقش سواد در ارتقای استان پرداخت و گفت : همه باید برای توسعه استان مقدس قم تلاش کنیم و از فرصت های ایجاد شده و در اختیاربرای تقویت برنامه های استان در همه ابعاد نهایت بهره راببریم.

امام جمعه موقت قم خدمات سازمان سواد اموزی کشور را ستود و با تبریک هفته سواد آموزی و تشکر از حامیان این عرصه در قم افزود: استان قم نیز در زمینه ارائه خدمات به افراد بی سواد و تلاش در رفع مشکل بی سوادی بسیار فعال و پویا عمل کرده و باید از ظرفیت همه جانبه دستگاه ها بویژه حوزه علمیه در تحقق این مهم والهی بیش از گذشته استفاده نماید.

وی سواد و سواد آموزی را امر مقدس و فوق العاده برشمرد و خواستار ارائه پیشنهادات و برنامه های مهم از سوی سازمان نهضت سواد آموزی جهت ارائه در شورای عالی انقلاب فرهنگی و رفع معضلات و مشکلات در این مسیر شد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد:.نهاد حوزه علمیه و روحانیت باید در زمینه ارتقاء شاخص های آموزش و پرورش فعال تر شوند تا بتوانیم به جایگاه درخوری از این نظر در شهر قم برسیم.

اعرافی به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش قم می تواند در این سند پیش گامی داشته باشد و با تحقق چشم اندازهای آن به عنوان الگوی سایر استان ها معرفی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار