تائید مرگ هشت نفر از مبتلایان به ویروس آنفلوآنزا در مازندران

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: مجموع بستری شده ها بعلت H۱N۱ از ابتدا تا كنون حدود ۱۰۰۰ نفر در تمام بیمارستان های استان می باشد كه از این تعداد هشت نفر فوت شده اند .

کد مطلب: ۴۴۰۲۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، فرهنگ بابامحمودی قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشكی مازندران در جمع خبرنگاران با اشاره به اپیدمی آنفلوآنزا در استان مازندران گفت: بیماری‎های سرماخوردگی و آنفلوآنزا از بیماری‌های شایع فصل سرما هستند كه به‎شدت نیز مسری بوده، اما با پیشگیری می‎توان مانع از انتشار آن شد.

مدیر گروه‌ بیماری‎های عفونی دانشگاه علوم پزشكی مازندران با تأكید بر اینكه احتمال شیوع ویروس آنفلوآنزا در اماكن عمومی و سرپوشیده خیلی بالاست، بیان داشت: زنان باردار، كودكان دوماهه تا پنج‌ساله، افراد مسن با بیماری زمینه‌ای و ضعف سیستم ایمنی، بیماران ریوی، تنفسی، كلیوی و قلبی، گروه‎های در معرض خطر هستند .

وی در ادامه ضمن تاكید به جدا سازی بیماران از افراد سالم و رعایت اصول بهداشتی، اظهار داشت: افراد در صورت ابتلا به بیماری آنفلوانزا، ضمن استراحت در منزل، از حضور در مكانهای عمومی خودداری كنند چرا كه با توجه به انتقال سریع بیماری باعث گسترش بیماری در جامعه خواهند شد.

محسن اعرابی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی مازندران نیز ضمن اعلام فعالیتهای صورت گرفته در خصوص بیماری آنفلوآنزا گفت: ما همه تدابیر و امكانات لازم برای جلوگیری و پیشگیری از این بیماری را در نقاط مختلف استان به كار بسته ایم تا از شیوع بیشتر این بیماری در استان جلوگیری شود.

اعرابی با اشاره به اقدامات مثبت دانشگاه علوم پزشكی مازندران در خصوص آموزش و نظارت لازم برای حجاج و همچنین زائران اربعین حسینی افزود: همه دستگاه ها متولی بویژه آموزش و پرورش ، مراكز آموزش عالی، دانشگاه ها و پادگان ها و ...كه با تجمع های زیاد انسانی مواجه هستند، اقدام های پیشگیرانه و آموزشی را برای مقابله با ابن بیماری اتخاذ كنند و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی مازندران آمادگی دارد تا در همه زمینه ها اعم از آموزش و ارائه بسته های آموزشی همكاری لازم را ارائه نمایند .

همچنین مردانشاهی معاون درمان دانشگاه با تاكید بر آمادگی كامل مراكز بهداشتی و درمانی اعم از دولتی و خصوصی در مازندران جهت درمان مبتلایان به ویروس آنفلوآنزای H۱N۱ گفت : مجموع بستری شده ها بعلت H۱N۱از ابتدا تا كنون حدود ۱۰۰۰ نفر در تمام بیمارستان های استان (مازندران _بابل _تامین اجتماعی ) می باشد كه از این تعداد هشت نفر فوت شده اند.

وی با تاكید بر لزوم آگاه سازی مردم در خصوص پیشگیری از این بیماری افزود: بروز بیماری آنفلوآنزا، تنش و نگرانی را در بین اقشار مختلف جامعه ایجاد كرده لذا ارائه اطلاعات صحیح خبری می تواند جامعه را از نگرانی و شایعه رهاند.

همچنین دكتر روحانی زاده قائم مقام معاونت درمان گفت: طبق آخرین آمار دریافتی از مراكز درمانی و بیمارستان های استان اعم از دولتی و خصوصی و تامین اجتماعی تعداد بیماران بستری شده در طی روزهای گذشته كاهش چشمگیری یافته است و در حال حاظر ۱۸۰ نفر به دلیل ابتلا به این بیماری بستری می باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار