آغاز به کار رسمی سینمای هنر و تجربه در شیراز؛

امیدبخش: رسالت هنر و تجربه اهمیت دادن به سینمای مولف است

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس: رسالت هنر و تجربه اهمیت دادن به سینمای مولف است.

کد مطلب: ۴۳۷۵۸۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از فارس، سینمای هنر و تجربه شیراز با نمایش یکی از فیلم های سینمایی با عنوان «خواب تلخ» اکران رسمی خود را آغاز کرد.

در آیین گشایش این سینما که با حضور محمدرضا فرجی، مدیر کل سینمای حرفه ای سازمان سینمایی و امیرحسین علم الهدی دبیرشورای سیاستگذاری سینمای هنر و تجربه و کارگردانان فیلم های «پرویز»، «خواب تلخ» و«ماهی و گربه» برگزار شد، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با ابراز خرسندی از به ثمر نشستن تلاش های چندین ماهه برای ایجاد سینمای هنر و تجربه در شیراز، گفت: این اقدام حاصل ماه ها تلاشی است که با همکاری گروه هنر و تجربه به بار نشست و توانستیم میزبانی این گروه سینمایی را کسب کنیم.

مهدی امیدبخش، عنوان کرد: این رسالت سینمای هنر و تجربه است که به آثار سینماگران مولف اهمیت داده و مخاطب خاص سینما را دریابد.

وی با بیان اینکه در طول یکسال ایجاد سینماهای هنر و تجربه رسالت این گروه را به خوبی به سرانجام رسانده، ادامه داد: سینمای امروز ایران با چالشی به نام مخاطب روبه روست که گروه سینمایی هنر و تجربه با مخاطب محوری به دنبال جلب نظر تماشاگران خاص سینماست.

معاون هنری ارشاد فارس از میزبانی نخستین جشنواره فیلم کوتاه استان فارس در ماه های آینده خبر داد و گفت: امسال نیز جشنواره بین المللی فیلم فجر به قوت از ۱۲ تا ۲۲ بهمن برگزار خواهد شد.

کارگردان فیلم سینمایی «پرویز» نیز در این آیین گروه سینمای هنر و تجربه را دارای امتیازهای بسیاری دانست و گفت: جای بسی خوشحالی است که شیراز هم به گروه سینماهای هنر و تجربه پیوست تا بخشی از مخاطب خاص سینما در این شهر نیز از این امکان بهره مند شود.

هنر و تجربه با جریان اصلی سینمای ایران مقابله ای ندارد

مجید برزگر، ادامه داد: گرچه ایجاد سینمای هنر و تجربه در شیراز دیر اتفاق افتاد و باید زودتر این رویداد در شهری که داعیه دار هنر و فرهنگ است روی می داد، از مخاطبان هنر هفتم در شیراز با پیشینه ای که سراغ می رود به شما قول می دهم با دیدن فیلم های هنر و تجربه دست خالی از این سینمای بر نمی گردید. زیرا این سینما حتما عایدی بسیاری خواهد داشت.

وی که پیشتر با فیلم سینمایی پرویز اکران محدودی داشت، اظهار کرد: رسم اینگونه بوده که شرایط سینمای جریان اصلی در ایران را تصمیم های سینماداران و مدیرانی مدیریت می کردند که دارای سلیقه عام بودند. از این رو جلو نمایش برخی آثار گرفته شد. اما امروز با ایجاد گروه سینمای هنر و تجربه جلو این اتفاق گرفته شده و مخاطبان می توانند از سینمای مستقل ایران هم بهره مند شوند.

نویسنده و کارگردان پرویز با ابراز خرسندی از نمایش این فیلم در شهر شیراز، اشاره کرد: به عنوان یکی از نمایندگان سینمای هنر و تجربه عنوان می کنم ما با جریان اصلی سینمای ایران مقابله ای نداریم و آنها که با وجود هنر و تجربه هراسان شده اند، دلیلی ندارد با ایجاد آن نگران شوند. باید با سعه صدر و مهربانی بگذارند این جریان جدید راه خود را پیدا کند تا حسرت دیدن فیلم های خاص بردل کسی نماند.

در این بخش از مراسم قطعه هایی از موسیقی پاپ از جمله ملودی "شیراااز (Shiraaaz)" با صدای خاص حامد فقیهی هنرمند شیرازی. طنین انداز شد که شاعر این شعر یعنی شعر "از شهر چه خبر" استاد بیژن سمندر هست که بسیاری از شعر های معروف خواننده های نامی رو سروده و در این موزیک ویدئو نیز از هیچگونه سازی استفاده نشده و تمام صدا ها از صدای حنجره هست که با هم میکس شده است.

در ادامه این نشست با حضور احمدی طالبی نژاد، منتقد سینمای ایران، محسن امیریوسفی، مجید برزگر کارگردانان فیلم های خواب تلخ و پرویز نخستین نمایش رسمی سینمای هنر و تجربه شیراز برگزار شد و فیلم خواب تلخ به کارگردانی محسن امیریوسفی به نمایش در آمد.

در پایان این برنامه نیز جلسه نقد و بررسی فیلم خواب تلخ برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار