مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان :

مهمترین هدف و فلسفه در سازمان دانش آموزی ایفای نقش دانش آموزان است.

جلسه ی شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی استان سیستان و بلوچستان (کارگروه فرهنگی و پیشرفت تحصیلی ) در دفتر مدیر کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

کد مطلب: ۴۳۷۲۶۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از سیستان و بلوچستان ، علیرضا نخعی مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان در این جلسه اضهار کرد : باید حضور فعال دانش آموزان را در تمامی عرصه ها بیش از پیش داشته باشیم و محوریت اصلی این فرایند خود دانش آموزان باشند وتلاش کنیم همه 600 هزار دانش آموز استان سیستان و بلوچستان در بدنه سازمان دانش آموزی به طور سیستماتیک ایفای نقش کنند و پذیرای مسئولیت باشند

وی گفت : باید از میان دانش آموزان، دانش آموزانی که توانایی های بالقوه بیشتری را دارند شناسایی و از انگیزه خوبشان بهره برداری کنیم وحضور پر رنگشان را در تمامی صحنه ها داشته باشیم .

مدیرکل آموزش و پرورش از سازمان دانش آموزی به عنوان روی دوم سکه آموزش و پرورش نام بردند و خواستار برنامه های هدفمند و اثرگذار سازمان دانش آموزی در زمینه ترغیب و فعال نمودن دانش آموزان شد.

سعیده سرگلزایی معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان، سازمان دانش آموزی را به عنوان بازوی توانمند اداره کل آموزش و پرورش معرفی نمود و اظهار داشتند، سازمان دانش آموزی باید برنامه ریزی دقیقی درباره اردوهای علمی دانش آموزان داشته باشد تا شاهد رشد و نمو دانش آموزان این استان و ارتقاء رتبه در آزمونهای سراسری باشیم.

رضا بامری مدیر سازمان دانش آموزی استان سیستان و بلوچستان گزارشی از اهم اقدامات انجام شده سازمان در سنوات گذشته را بیان کردند و پس از آن اهداف کارگروه فرهنگی و پیشرفت تحصیلی را شرح داد و گفت : به حول و قوه الهی فعالیت های خوب و سازمان دهی شده ای در بعد علمی و فرهنگی و پیشرفت تحصیلی با همکاری خوب و صمیمانه معاونین اداره کل آموزش و پرورش برداشته شده هم در زمینه جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل و هم مستند سازی فعالیتهای علمی و فرهنگی در تمامی سطوحی که به بارور شدن علم و دانش و هم سهولت در یادگیری و پیشرفت تحصیلی که از آن جمله چاپ کتب استاندارد کمک آموزشی و برگزاری آزمونهای پیشرفت تحصیلی می باشد.

گفتنی است : این جلسه مصوباتی نیز داشت که شامل موارد ذیل بود.

1-سازمان دانش آموزی کما فی السابق به فعالیت های خود در زمینه های علمی و فرهنگی و دانش آموز محوری ادامه دهد.

2- سازمان دانش آموزی برای تکمیل کادر تخصصی خود از دانش آموزان وهمکاران توانمند و اساتید دانشگاه بصورت پاره وقت بهره گیری نماید.

3-پارلمانهای مجمع دانش آموزی خاص استان ،منطقه،شهرستان راه اندازی و پیگیری شود

4-برنامه ریزی شود تا یکروز اداره کل آموزش و پرورش استان توسط خود دانش آموزان اداره گردد.

5-همکاری و تعامل بیشتر معاونین اداره کل با سازمان دانش آموزی و سفارش کار به سازمان دانش آموزی

6-برگزاری همایش برای دانش آموزان و انتخاب سخنران و خطیب توسط خود دانش آموزان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار