فرماندار مهاباد:

پیش بینی و پیشگیری بهترین راه مبارزه با ویروس آنفلوآنزا می باشد

ستاد پیشگیری از بیماری آنفولانزای نوع (A(H1N1 در سالن کنفرانس فرمانداری ویژه شهرستان مهاباد تشکیل شد.

کد مطلب: ۴۳۶۱۵۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی،معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد گفت: این نشست با هدف آمادگی برای مقابله با بروز هر گونه اپیدمی و شیوع این ویروس تشکیل شده است.

وی افزود: پیش بینی ،پیشگیری، مقابله و بازتوانی مهمترین راه مبارزه با ویروس آنفولانزای نوع A(H1N1) می باشد .

جعفر کتانی گفت: سلامت و امنیت دو اصل مهم در جوامع بشری به شمار می رود و ستاد بحران شهرستان مهاباد آمادگی کامل خود را جهت فراهم نمودن شرایط و امکانات و همکاری لازم را با شبکه بهداشت و درمان مهاباد در صورت شیوع این بیماری دارد.

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد با اشاره به عدم وجود بیماری آنفلوانزا در مرغداری های این شهرستان گفت:و احدهای مرغداری این شهرستان در هر دوره جوجه ریزی چند نوبت مورد پایش قرار می گیرند و قبل از کشتار نیز از نظر وضعیت سلامتی مورد معاینه قرار می گیرند که تاکنون هیچ موردی از این بیماری در آنها مشاهده نشده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: خوشبختانه تاکنون مواردی از مرگ ناشی از بیماری آنفولانزا نوع A (H1N1) در استان آذربایجان غربی مشاهده نشده است.

وی اظهار داشت: پایگا ه های دیده وری در سطح استان و این شهرستان فعال هستند که این پایگاه ها مواردی را که علائم آنفولانزا دارند ثبت می کنندو این پایگاه در مرکز صلاح الدین فعال است .

دکتر مرزنگ همچنیند خاطر نشان کرد: با رعایت بهداشت فردی و شستن دستها و مصرف موادغذایی مناسب و میوه ها و مایعات تا حد زیادی می توان از ابتلا به بیماری آنفولانزا جلوگیری کرد.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار