کارگاه پیشگیری از بیماری های حاد تنفسی با حضور 250 مراقب سلامت برگزارشد

رشت ( پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گیلان گفت: مراقبان سلامت ما در پیشگیری از همه گیری بیماری آنفلو آنزا نقش بسیار کلیدی را ایفا کردند به طوری که ما درگیلان حداقل تعطیلی مدارس را شاهد بودیم.

کد مطلب: ۱۰۲۴۸۱۳
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه پیشگیری از بیماری های حاد تنفسی با حضور 250 مراقب سلامت برگزارشد

به گزارش پانا ، به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، امیر سراجی دراین کارگاه گفت: حدود 500 مراقب سلامت در مدارس دولتی و غیر دولتی استان گیلان فعالیت دارند که در ارتقای بهداشتی دانش آموزان و ایمنی مدارس نقش موثری دارند. وی افزود: مراقبان سلامت ما در پیشگیری از همه گیریبیماری آنفلو آنزا بسیار موثر بودند به طوری که ما درگیلان حداقل تعطیلی مدارس را شاهد بودیم . معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گیلان درباره برخی اقدامانت انجام شده در کاهش همه گیری بیماری های عفونی و تنفسی اظهار داشت: ارسال دستورالعمل های پیشگیری به همه مدارس ، چاپ پوسترهای اطلاع رسانی و معاینه های مستمر دانش آموزان از مهم ترین این برنامه هاست. سراجی در پایان از مراقبین سلامت خواست در فصل سرما با کنترل وضعیت سلامت دانش آموزان در مدارس، راه های پیشگیری از بیماریهای حاد تنفسی را برای آنان تبیین کنند.

همچنین مهرابیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان نیز در این کارگاه آموزشی به تشریح بیماریهای حاد تنفسی از جمله کورونا ویروس پرداخت و راه های پیشگیری از آنها را برشمرد.

کارشناسان دو دستگاه در پایان با تشکیل پنل پرسش و پاسخ به سوالات مراقبان سلامت پاسخ دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار