«جزیره رنگین» خسرو سینایی در هنروتجربه اکران می شود

خبرگزاری پانا: فیلم سینمایی «جزیره رنگین» به کارگردانی و تهیه کنندگی خسرو سینایی به زودی در گروه هنر و تجربه اکران می شود.

کد مطلب: ۴۳۳۶۴۲
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا، آخرین ساخته خسرو سینایی «جزیره رنگین» در جشنواره بین المللی فیلم فجر سال گذشته به نمایش گذاشته شد و حال قرار است در سینمای هنر و تجربه اکران عمومی شود.
این فیلم که با حال و هوای جنوبی کشور و استان هرمزگان و بافت بومی آن ساخته شده است خردادماه در خانه هنرمندان به نمایش گذاشته شد و داستان فیلم روایتگر زندگی یک دکتر نقاش به نام احمد نادعلیان است که در جزیره هرمز فعالیت هنری و اجتماعی دارد و با چالش هائی مواجهه است.
خسرو سینایی درباره داستان فیلم می گوید: ما همواره به دنیا می گوئیم ما چه نمی خواهیم. اما این فیلم می گوید چاره کار چیست؟ و اینکه راه پیشرفت مملکت ما این است که هر کدام با کاری کوچک یک گوشه کار را بگیریم و انجام دهیم.
احمد نادعلیان در مقدمه ای که برای این فیلم در سایت شخصی خود نوشته می گوید: این فیلم همزیستی و تقابل افکار کهنه و نو را نشان می دهد. واقعیت جزیره این است که سنت در آن جاری است. اما مردم آن از رسانه های امروزی بی بهره نیستند.
گفتنی است، خسرو سینایی سال ۱۳۸۵ دو فیلم «کویر خون» و «مثل یک قصه» را ساخت و پس از آن دیگر پشت دوربین نرفت. این فیلمساز سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه در هجدهمین دوره جشنواره فیلم فجر را برای فیلم «عروس آتش» (1378) و لوح زرین بهترین کارگردانی در دومین دوره جشنواره فیلم فجر را برای فیلم «هیولای درون» (1362) دریافت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار