جاده خوی به قطور، محور توسعه شرق به غرب کشور نامگذاری شد

فرماندار خوی گفت: جاده خوی به رازی به عنوان محور توسعه شرق به غرب کشور شناخته شده و تعریض آن با شتاب بیشتری ادامه می یاید.

کد مطلب: ۴۳۲۰۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجام غربی، حسین سیوانی اصل در نشست مطبوعاتی خود با اصحاب رسانه خوی که در محل سالن شماره 2 فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: با تلاش ها و پیگیری های مستمر مسوولان از جمله نماینده مردم خوی و چایپاره، توجه ویژه استاندار و تلاش های مسئولان شهرستان نتیجه داد و جاده خوی- رازی در سند توسعه کشور به عنوان محور توسعه شرق و غرب کشور شناخته شد.

وی افزود: مرز رازی با توجه به پتانسیل ها و امنیت بالایی که در هر دو منطقه ایران و ترکیه موجود است، یکی از شاهراه های اصلی مبالات تجاری بین این دو کشور به شمار می رود.

وی با بیان اینکه پایانه رازی در راه توسعه است، اظهار داشت: دستگاه کنترل و بازرسی ایکس ری در این پایانه نصب شده تا بازرسی ها بصورت الکترونیکی انجام و از اتلاف وقت مسافران جلوگیری گردد.

سیوانی تصریح نمود: فقط در آبان ماه سال جاری 16 هزار خودرو از این مرز خارج و یا وارد کشور شده اند.

وی همچنین از افزایش ساعات کار پایانه رازی خبر داد و افزود: ما در تلاش هستیم تا فعالیت مرز رازی 24 ساعته شود اما طرف مقابل برخی محدودیت ها دارد که باید رفع نماید. اما در روزهای اخیر ساعات کار این پایانه 2 ساعت افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه تعریض جاده خوی- رازی با شتاب ادامه دارد، گفت: هم اکنون سه دهنه پل بر روی این جاده در حال احداث است . یک دهنه پل نیز به اتمام رسیده است و تعریض آن نیز انجام می شود.

وی فعالیت اقتصادی در بازارچه مرز رازی را مورد تاکید قرار داد و گفت: هم اکنون بازارچه رازی فعال است و صادرات انواع محصولات بیش از واردات انجام می شود.

فرماندار خوی در رابطه با تعریض جاده خوی- سلماس نیز اظهار کرد: تعریض این جاده قطعا در سال آینده به اتمام و بهره برداری خواهد رسید.

تعریض جاده خوی- ایواوغلی نیز بخش دیگری از سخنان فرماندار خوی را تشکیل می داد که وی با تاکید بر اتمام این جاده در سال آینده ادامه داد: تعریض 8 کیلومتر از این جاده به اتمام رسیده و در سال جاری مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و بقیه در جلسه ای که به همراه آقای دکتر صدر با مدیرکل راه و شهرسازی استان داشتیم، مقرر و موکد گردید که در سال آینده به اتمام برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار