رئیس دومین همایش ملی صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست:

دومین همایش ملی صیانت از منابع طبیعی در اردبیل برگزار می شود

رئیس دومین همایش ملی صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست از برگزاری دومین همایش ملی صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست در روز های 12 و 13 اسفندماه سالجاری در دانشگاه محقق اردبیلی خبرداد.

کد مطلب: ۴۳۱۱۷۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از استان اردبیل، علی رسول زاده در نشست خبری با خبرنگاران واصحاب رسانه در اردبیل با بیان اینکه دومین همایش ملی صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست در روز های 12 و 13 اسفندماه سالجاری در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار می شود، گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی ما صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست است که در این همایش به تبیین آن می‌پردازیم.

وی با بیان اینکه این همایش توسط دانشکده فناوری کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار می‌شود، افزود: طرح همیار محیط زیست که در همایش سال گذشته مطرح شد، در همایش امسال بصورت عملیاتی اجرایی می شود.

رسول زاده با اشاره به ابلاغ سیاست‌های 15 گانه محیط زیست توسط مقام معظم رهبری، تصریح کرد: توجه و تاکید معظم له باعث شد ما در این راه مصمم تر و دلگرم تر شویم.

وی بر ارتقای مطالعات و تحقیقات علمی در حوزه محیط زیست تاکید و خاطرنشان کرد: گسترش سطح آگاهی و دانش زیست محیطی جامعه و تقویت فرهنگ باید در جامعه مورد توجه قرار گیرد.

رسول زاده با بیان اینکه در این همایش مسئولین عالی رتبه و ارشد استان حضور خواهند داشت، خواستار مشارکت جدی و فعال سازمان‌ها و اصحاب رسانه در این همایش شد.

رئیس دومین همایش ملی صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست اضافه کرد: در خصوص همایش گذشته، فراتر از اهداف مدنظر به موفقیت دست یافتیم.

کیومرث سفیدی دبیر علمی دومین همایش ملی صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست نیز با بیان اینکه این همایش در سطح ملی یکی از مطلوب ترین همایش‌های علمی کشور است، گفت: رسانه‌ها حلقه اتصال جامعه و دانشگاه هستند و در این همایش خواستار مشارکت جدی خبرگزاری‌ها هستیم.

وی افزود: توسعه فرهنگ محیط زیست و صیانت از طبیعت و ایجاد بستر مناسب برای نشان دادن توانمندی علمی منطقه، استان و کشور در زمینه حل مسائل محیط زیستی از جمله مهمترین اهداف این همایش می باشند.

سفیدی با بیان اینکه اساتید، دانشجویان و پژوهشگران می توانند آخرین یافته‌های خود را تا دی ماه سالجاری به دبیرخانه همایش ارسال کنند، تصریح کرد: تاکنون بیش از 100 مقاله از خارج از استان به دبیرخانه همایش ارسال شده و پیش بینی ما حدود 300 مقاله است.

دبیر علمی دومین همایش ملی صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست از برگزاری کارگاه‌های علمی با حضور اساتید دانشگاه‌های تهران و تربیت مدرس برای علاقمندان به رشته محیط زیست خبر داد و خاطرنشان کرد: تعدادی از انجمن‌های علمی معتبر کشور از جمله انجمن ارزیابی محیط زیست ایران از این همایش حمایت علمی می کنند.

وی از تشکیل کمیته های علمی با پتانسیل بالا در این همایش خبر داد و گفت: در این همایش مقاله‌هایی ارائه خواهد شد که از درجه علمی بالایی برخوردار باشند.

سفیدی افزود: مدیریت اکوسیستم‌های طبیعی، آلودگی‌های محیط زیست با تاکید بر آب و خاک، مسائل اقتصادی و اجتماعی تاثیرگذار بر محیط زیست، فناوری‌های نوین، تکنولوژی‌های پیشرفته، مدیریت منابع سلولوزی، تغییرات اقلیمی، مدیریت منابع آب و گردشگری در منابع طبیعی از جمله محورهای این همایش می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار