برگزاری همایش روشنگری و بصیرت حسینی با حضور فرهنگیان دلیجان

همایش روشنگری و بصیرت حسینی با حضور فرهنگیان دلیجان برگزار شد.

کد مطلب: ۴۳۰۳۴۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، یکی از اساتید حوزه و دانشگاه در این مراسم ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی گفت: حماسه قیام امام حسین(ع) از چنان ابعاد گسترده ای برخوردار است که هر چه بیشتر به تحلیل و بررسی آن پرداخته شود، زوایای جدیدتری از آن آشکار خواهد شد.
حجت الاسلام ابوالقاسمی با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) نه یک حادثه که یک فرهنگ است، اظهار داشت: این فرهنگ برخاسته از متن اسلام ناب می باشد که نقش حیاتی را در استحکام ریشه ها و رویش شاخه ها ایفاء کرده است.
به گفته وی قیام امام حسین(ع) و نهضت عاشورا هیچ گاه در محدوده زمان و جغرافیای خاصی محصور نمانده است بلکه همواره الهام بخش تشیع در راستای حرکت ها، جنبش ها و قیام های راستین شیعه ـ پل بسیاری از نهضت های دیگر ـ در برابر کانون های ظلم و کفر و نفاق بوده است .
این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم خرافات گسترده آفت برنامه ها شود ادامه داد: دشمنان اسلام بر این باورند که شیعیان دو بال دارند که یکی پرچم سرخ اباعبدالله الحسین (ع) است و دیگری پرچم سبز امام زمان (عج) و اگر این دو بال شکسته شود می توان به آنها هجمه وارد کرد.
حجت الاسلام ابوالقاسمی بیان کرد: دشمنان در 34 سال گذشته برای براندازی نظام جمهوری اسلامی همه توطئه ها و راه های ممکن را تجربه کردند اما نتیجه آن شکست های متوالی برای آنان و سربلندی و عزت برای ایران اسلامی بود.
وی اضافه کرد: دشمن از یک دهه پیش تاکنون نیز با سلاح فرهنگ و جنگ نرم به مصاف مردم انقلابی کشور ما آمده است.
این استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: دشمنان تلاش دارند با هجمه فرهنگی و به کارگیری ابزار و فن آوری های گوناگون، ارزش های حاکم بر جامعه اسلامی را مخدوش و ارزش های غیر دینی را جایگزین مضامین و مفاهیم دینی و مذهبی در کشور کنند.
حجت الاسلام ابوالقاسمی گفت: باید کوشید تا نیازها را در وادی آموزه های ناب حسینی جواب داد و در رابطه با نسل جوان نیز به هدایت آنها با کشتی نجاتی چون امام حسین(ع) اهتمام ورزید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار