بزرگترین دستاورد بسیج، احیای گفتمان ولایت وامامت است

امام جمعه نهاوند گفت: بر اساس تجربه بزرگترین دستاورد بسیج، احیای گفتمان ولایت وامامت است.

کد مطلب: ۴۲۸۶۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان همدان، حجت‌الاسلام و المسلمین عباسعلی مغیثی در گردهمایی فرماندهان و اعضای پایگاه‌های مقاومت بسیج ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان همدان با تسلیت فرا رسیدن اربعین و گرامیداشت هفته بسیج، اظهار داشت: ولایت را گفتمان اولیه قرآن و ائمه اطهار (ع) است، در قرآن بیش از 200 بار واژه ولایت ذکر شده که بیشتر با معنای سرپرستی جامعه آمده است.
وی بیان کرد: خدا و اولیای خدا می‌خواهند که همه در جامعه تسلیم امر ولایت باشند و خداوند به پیامبر اسلام (ص) می‌فرماید اگر ولایت علی (ع) را اعلام نمی‌کردی مثل آن بود که هیچ کاری نکرده‌ای.
وی با اشاره به اینکه غدیر بزرگ‌ترین حادثه در جهان اسلام است، تصریح کرد: در روز عید غدیر خم پیامبر اسلام (ص) ولایت حضرت علی (ع) را به مسلمانان اعلام می‌کند.
امام جمعه نهاوند با بیان اینکه در روایات و احادیث اهمیت زیادی به ولایت داده شده است، گفت: با پذیرش ولایت، توحید و نبوت نیز پذیرفته می‌شود.
مغیثی در بخش دیگری از سخنانش به ماجرای ثقیفه بنی ساعده اشاره کرد و افزود: ماجرای ثقیفه بنی ساعده انحراف از حق بزرگی بود که حق به روشنی ولایت علی (ع) را در فاصله کوتاه غدیر تا رحلت پیامبر اکرم (ص) ندیدند.
مغیثی با طرح این سؤال که بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی، امام راحل (ره) و بسیجیان در ایران اسلامی چیست؟ بیان کرد: شاید برخی استقلال، خودکفایی در تسلیحات، پیشرفت علمی و اقتصادی را بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی بدانند، اما این شجره طیبه برکات زیادی داشته و بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی، احیای گفتمان امامت و ولایت بود.
وی بیان کرد: انحراف در جامعه اسلامی بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) به جایی رسید که تا چند دهه تفسیر قرآن و روایت حدیث ممنوع بود.
امام جمعه نهاوند با بیان اینکه جریان انحراف به جای امامت و ولایت، گفتمان خلافت را مطرح کردند، گفت: واژه خلافت را باید از انحراف ابی سفیان و وابستگان به جریان نفاق دانست و این در حالی است که واژه خلافت فقط پنج بار در قرآن ذکر شده است.
وی عنوان کرد: بعثت پیامبر اسلام (ص) بزرگ‌ترین نعمت خدا، غدیر بزرگترین حادثه و انحراف نیز بزرگ‌ترین خطر جامعه اسلامی از امامت و ولایت بود چراکه بعد از انحراف، جنایت رخ داد و حادثه عاشورا ایجاد شد.
وی با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) گفت: اگر ولایت را حفظ کنیم هیچ خطری ما را تهدید نمی‌کند و اگر این نعمت را تضعیف کنیم دچار مشکل می‌شویم.
امام جمعه نهاوند با بیان اینکه اصل ولایت فقیه، مترقی‌ترین اصل قانون اساسی است افزود: در سطح دنیا هیچ کشوری ولایت ندارد و اگر همین یک اصل را حفظ و تقویت کنیم، اصل نظام را حفط کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه امام معصوم (ع) ولایت دارد تصریح کرد: در زمان غیبت امام معصوم (ع)، فقیه جامع‌الشرایط سرپرستی دارد که قرآن، عقل و روایات این ولایت را تأیید می‌کنند.
مغیثی افزود: اگر اصل ولایت و امامت تبیین شود انقلاب اسلامی ماندنی است و به دست امام زمان (عج) می‌رسد بیان کرد: اگر در حفظ و تقویت این اصل کوتاه بیایم و تضعیف شود از بین می‌رویم.
وی عنوان کرد: بعد از 1400 سال اراده خدا درباره ولایت در ایران عملی شده چراکه گفتمان امامت و ولایت می‌تواند افراد را به آخرت متصل کند و همچنین در این گفتمان، شهادت سعادت می‌شود.
مغیثی به 17 هزار شهید ترور که توسط منافقین در ایران بعد از انقلاب اسلامی انجام شده اشاره کرد و افزود: اگر ایران اسلامی در دفاع مقدس، فتنه بعد از آن و فتنه سال 88 پیروز شد همه به برکت بسیج است چراکه بسیج رمز پیروزی، ماندگاری و موفیقت انقلاب اسلامی است.

/سحر شهبازی محب/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار